24 مهارت اصلی SEO
سلام دوستان اگه دوست دارید که seo را به صورت تخصصی یاد بگیرید باید بدونید که سئو از مهارت های مختلفی تشکیل شده من با توجه به اطلاعاتی که طی این 6 سالی که در این حوزه فعالیت می کنیم به این مهارت ها رسیدم که هر سئو کاری باید از اونها اطلاع داشته باشه اگر مهارتی را جا انداختم و یا ترتیبش را رعایت نکردم شما عزیزان می تونید به من یاداوری کنید.
در کنار این مهارت ها یکسری از مهمترین ابزارهایی که یک سئوکار باید با اون اشنا باشه را هم برای شما اوردم دونستن اینها به شما کمک می کنه که راه یادگیری سئو را سریعتر بپیمایید و به موفقیت برسید.
مهارت های سخت سئو
- کلیدواژه/ تحقیق کلمات کلیدی
- تحقیق در مورد رقبا
- سئو داخلی
- سئو فنی
- سئوی موبایل
- لینک بیلدینگ
- الگوریتم های گوگل
- HTML
- CSS
- جاوا اسکریپت
مهارت های نرم سئو :
- کنجکاوی
- تفکر انتقادی
- مهارت های ارتباطی قوی
- شبکه سازی
- مسئولیت
مهم ترین ابزار سئو
- کنسول جستجوی گوگل
- تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
- Google Data Studio
- Google Sheets/ Excel
- Screaming Frog
- Moz
- اهرفس
- SEMrush
مهارتهای سخت سئو در واقع زمانی که بر آنها مسلط میشوید آنقدرها هم سخت نیستند .همه آنها برای موفقیت شما به عنوان یک SEO ضروری هستند.
کلید واژه/تحقیق کلمات کلیدی:
نه تنها به دنبال کلمات کلیدی بلکه برای موضوعاتی که با هدف کاربر مطابقت دارند بسیار مهم است.
هدف کاربر همان چیزی است که یک فرد در هنگام جستجوی آنلاین آن انتظار دارد ببیند.
یکسری سوالات که باید از خودتان بپرسید برای پیدا کردم کلمات کلیدی هدفتون
آیا کاربران به دنبال خرید هستند؟
آیا کاربران به دنبال اطلاعات هستند؟
یا به دنبال مسیرها هستید؟
درک هدف کاربر و هماهنگ کردن توصیه های شما با آن، کلید رتبه بندی صفحات است.
تحقیق در مورد رقبا(آنالیز رقبا)
در حالی که نمی خواهید از رقبای خود را کپی کنید، باید از تاکتیک هایی که آنها استفاده می کنند آگاه باشید. این به شما کمک می کند تا ببینید که چگونه استراتژی خود را بهبود بخشید. توجه داشته باشید که رقیب لزوماً کسی نیست که تجارت، محصولات یا خدمات مشابه شما را داشته باشد. وب سایت هایی که برای کلمات کلیدی اصلی شما فقط در یک یا چند زمینه رتبه بندی می شوند، همچنان رقبای شما هستند (حتی اگر تجارت اصلی آنها متفاوت باشد).
سئو روی صفحه های داخلی (On-page SEO )
وب سایت شما چیزی است که کنترل کامل آن را دارید. شما باید بدانید که چگونه آن را با استفاده از بهترین شیوه ها و همچنین آزمایش و دیدن آنچه برای شما یا مشتری شما مفید است، بهینه کنید.
سئوی موبایل
اکنون گوگل فقط به آنچه در نسخه موبایل وب سایت می بیند اهمیت می دهد، نه دسکتاپ. به عنوان یک SEO کار، باید بدانید که چگونه بررسی کنید که آیا وب سایت شما یا مشتری شما با توجه به رویکرد اول موبایل، عملکرد خوبی دارد یا خیر.
سئو فنی
سئوی فنی اساساً به معنای کمک به Google برای خزیدن آنچه باید باشد و کمک به آن برای دور ماندن از محتوایی است که نباید خزیده شود. برای انجام این کار، باید بر درک خود از مواردی مانند خزیدن، نمایه سازی، متا تگ ها و غیره تسلط داشته باشید.
لینک بیلدینگ
لینک ها هنوز در سئو مهم هستند. شما باید بدانید که چگونه با استفاده از تاکتیک های Whitehat و همچنین نحوه تجزیه و تحلیل پروفایل های بک لینک وب سایت ها، آنها را به دست آورید.
الگوریتم های گوگل
گوگل چند صد الگوریتم در سال منتشر می کند. شما نیازی به دانستن هر یک از آنها ندارید (بیشتر آنها حتی اعلام نشده اند). اما باید موارد اصلی را بدانید و بتوانید تجزیه و تحلیل کنید که آیا وب سایت شما یا مشتری شما ضربه خورده است.
جاوا اسکریپت
با ظهور تکنولوژی، خط باریکی بین ایجاد یک وب سایت عالی که رتبه خوبی دارد و وب سایتی که گوگل حتی نمی تواند آن را ببیند وجود دارد.
به عنوان یک سئو، باید بتوانید به درستی بررسی کنید که آیا محتوای جاوا اسکریپت به درستی توسط گوگل ایندکس شده است یا خیر و بدانید که اگر اینطور نیست چه چیزی را توصیه کنید.
HTML
شما باید استانداردهای اولیه وب مانند نحوه افزودن لینک ها به صفحات یا نحوه قرار دادن تصاویر در یک صفحه را بدانید تا گوگل آنها را ببیند. دانستن HTML همچنین تضمین می کند که از بررسی عناصر موجود در صفحه و نگاه کردن به کد منبع صفحه نمی ترسید. شما نیازی به کدنویسی صفحات از ابتدا به عنوان SEO ندارید (اگرچه داشتن این مهارت خوبی است!).
CSS
دانستن اینکه CSS چیست و درک اینکه چگونه به ایجاد و سبک دادن به صفحات کمک می کند، مهم است. اما می توانید آرامش داشته باشید، نیازی به اضافه کردن CSS یا استایل صفحات از ابتدا به عنوان سئو ندارید.
تسلط بر مهارت های سخت چیزی است که شما را در سئو خوب می کند.
تسلط بر مهارت های نرم چیزی است که به شما کمک می کند نشان دهید که در SEO خوب هستید و همچنین به عنوان یک حرفه ای به طور مداوم رشد می کنید.
کنجکاوی
سئو یک حوزه بسیار پویا است. اگر می خواهید در آن بمانید، باید مشتاق باشید هر روز چیز جدیدی یاد بگیرید.
شما باید مشکلات پیچیده را حل کنید و راه حل های غیرمعمول ایجاد کنید. بنابراین باید بتوانید داده ها را تجزیه و تحلیل کنید، الگوها را ببینید و بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست.
تفکر انتقادی
به عنوان یک سئو، باید بتوانید قبل از هر چیز از قضاوت خود در مقابل اتکا به قضاوت دیگران استفاده کنید.
در این صنعت «بستگی دارد» بسیاری وجود دارد و وظیفه شما این است که یکی از این «بستگی» را در یک سناریوی خاص به مراحل عملی تبدیل کنید.
مهارت های ارتباطی قوی
اول از همه، توانایی برقراری ارتباط با افکار خود در هر زمینه ای ارزشمند است.
در سئو، شما باید بتوانید استراتژی های خود را برای افراد غیرتکنولوژیکی توضیح دهید تا آنها شما را درک کنند و به صحبت های شما گوش دهند. و همچنین باید مواردی را برای افراد فناور (مثلاً توسعه دهندگان) توضیح دهید تا آنچه را که شما توصیه می کنید اجرا کنند.
شما باید هر دو را متقاعد کنید.
شبکه سازی
این مهارت بدون توجه به اینکه در چه حوزه ای هستید، خیلی مفید هست. ملاقات با افراد جدید و داشتن یک نفر در کنار شما همیشه عالی است.
مسئولیت
شما باید بدانید که به عنوان یک سئو، بر کل کسب و کار تاثیر می گذارید. وب سایت معمولا منبع اصلی سرنخ ها و فروش برای همه مشاغل آنلاین است. شما باید از آن آگاه باشید و مسئول اعمال خود باشید.
به عنوان یک سئو، هدف شما ایجاد یک تاثیر مثبت بلند مدت است.
ابزارها دوستان شما هستند که به شما در مسیر بهینه سازی وب سایت ها کمک می کنند.
ابزارهای سئو زیادی وجود دارد و به راحتی می توان تحت تأثیر آنها قرار گرفت. شما نیازی به استفاده از 10-20 ابزار ندارید. باید با اونهایی که خوب ارتباط برقرار می کنید را استفاده کنید تا همیشه از کار کردن با اون ابزار لذت ببرید.
سرچ کنسول گوگل
GSC یا سرچ کنسول گوگل بهترین مکانی است که می توانید داده های دست اول را مستقیماً از Google در وب سایت خود پیدا کنید. اگر می خواهید یک سئوکار خوب باشید، باید به آن تسلط داشته باشید.
گوگل تگ منیجر
Google Tag Manager به شما کمک میکند تا اقدامات معنیدار در وبسایت را که سپس در Google Analytics گزارش میشوند، ردیابی کنید.
تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل
به عنوان یک SEO کار باید بتوانید به گزارشهای پیشفرض و سفارشی سرچ کنسول و گوگل آنالتیکس نگاه کنید، و داده هایی را پیدا کنید که به شما کند.
Google Data Studio
Google Data Studio یک ابزار رایگان عالی است که به شما در ایجاد گزارش های همیشه سبز کمک می کند.
روزهایی که نیاز داشتید از چندین گزارش GA استفاده کنید و به صورت دستی از طریق کنسول جستجوی Google جستجو کنید تا اعداد مناسب را برای قرار دادن در گزارش ماهانه خود پیدا کنید، گذشته است.
اکنون می توانید منابع مورد نیاز (مانند Google Analytics و Google Search Console) را به هم متصل کرده و گزارشی بسازید که 24/7 به روز باشد.
Google Sheets / Excel
Google Sheets (یا اکسل) بهترین دوست هر SEO است. میتوانید اطلاعات را در آنجا صادر کنید، از افزونهها برای افزودن دادههای GA و GSC استفاده کنید و گزارش بسازید.
نیازی نیست که استاد Google Sheets باشید، اما حداقل میتوانید خطوط را مرتب کنید و موارد تکراری را حذف کنید.
Screaming Frog
اگر می خواهید مسیر فنی سئو را انتخاب کنید، داشتن این ابزار در زیر کمربند شما بسیار عالی است.
Screaming Frog وبسایتها را میخزد و دادههای ارزشمندی را به شما نشان میدهد تا بتوانید به سرعت مشکلات را تشخیص دهید.
جایگزین های دیگری مانند SiteBulb، JetOctobus و موارد دیگر نیز وجود دارد.
بدون دیدگاه