سوالات پر تکرار سئو

سوالات پر تکرار سئو


زمان مطالعه: 6 دقیقه
5
(2)

محتوا نویسی رو از کجا شروع کنیم؟

برای اینکه یک محتوا نویس خوب باشید ابتدا باید کتابخون خوب باشید
بله درسته شما تا زمانی که دایره لغاتتون رو بالا نبرید نمی تونید یک نویسنده و یک محتوا نویس باشید

چگونه یک نویسنده باشیم؟

بهترین راه برای تمرین نویسندگی خاطرات نویسی است سعی کنید در قالب یک داستان خاطرات خود را بنویسید.
یک کتاب رمان را تا نصف بخوانید و بقیه آن را خودتان بنویسید.

اشتباهات رایج محتوانویسان:

  •  اغلب محتوانویسان برای یک موضوع تنها سه تا سایت اولی رو بررسی می کنن
  • بازبینی
  • مرتب نبودن محتوا
  • بررسی نکردن مجدد محتوا
  • استفاده نکردن از بمب محتوایی

چگونه یک مقدمه خوب بنویسیم؟

خب اول از همه به این فکر کنید که چرا محتوای شما را بخوانند؟ این محتوا چه دردی را درمان می کند؟
مخاطب شما کیست؟
مقدمه تور ماهیگیری است و باید قانع کننده باشد که جواب چیزی که سرچ شده همین جاست.
پس برای مقدمه از یک دغدغه شروع کنید و تا حدودی همانجا جواب را بدهید.فراموش نکنید که مقدمه را آخر سر بنویسید چرا که شما به کل محتوا تسلط دارید و خوب می توانید راجب به چیزی که نوشتید مخاطب را قانع به خواندن کنید.

چرا جمع بندی محتوا با مقدمه رو اشتباه میگیرید؟

بیشتر محتوانویسان مقدمه رو با کلام آخر یا جمع بندی اشتباه میگیرند.
یادتون نره جمع بندی یا کلام آخر توضیح میدید که کاربر چه سوالی کرده و جوابش چیه و راهنمایی کنید که جواب داخل متنه.
اما مقدمه باید به دغدغه بپردازید و قانع کنید که جواب همین جاست

نحوه صحیح نوشتن تیتر برای محصول

یه لحظه به جمله زیر دقت کنید
کاربرانی که عنوان را می خوانند خیلی بیشتر از کسانی است که متن را می خوانند.
این جمله به اهمیت تیتر نویسی اشاره می کند.
اما سوال اینجاست که چگونه یک تیتر برای محصول بنویسیم:
۱_از کلمات قدرتمند استفاده کنید مثل گارانتی و ضمانت…..
۲_از اعداد استفاده کنید.
۳_از نام برند استفاده کنید.
۴_از مزایای محصول بگویید.
۵_تاریخ( برای محصولاتی که هم نوسان دارند و اینکه کاربر ان ها را با تاریخ سرچ می کند)
۶_از سرچ کنسول استفاده کنید و کلماتی که کاربر را به آن صفحه رسانده است استفاده کنید.

چگونه بنویسم؟

خیلی وقتا شده که برای یک موضوع موندیم و نمی دونیم از کجا شروع کنیم؟

یا اینکه چجوری توی محتوا خلاق باشیم؟
برای اینکار چند تا راهکار وجود داره که تو صفحه اینستا هم بهش اشاره کردم.
● اولین راهکار:خودتون رو جای مخاطب قرار بدید ببینید چجوری میشه اونو سریع به جواب برسونیم.
● دومین راهکار: مثل همه نباشید به عنوان مثال اگه همه از یک تا ده شروع کردن برای اسم بردن چیزی یا طبقه بندی چیزی. شما از ده به یک بروید.
● سومین راهکار: محتواهای ناب رو بررسی کنید لزوما محتوایی که خط یک گوگله کاملترین محتوا نیست پس خوب بگردید.
● چهارمین راهکار: خودتون باشید. این خیلی مهمه که با زبان خودتون چیزی رو شرح دهید و با مخاطب حرف بزنید ماشینی پیش نروید.
● پنجمین راهکار: کلمه کلیدی را با چندین روش سرچ کنید و مقالات را بخوانید و یک بمب محتوایی ایجاد کنید.

بهترین راه خلاقیت در محتوا چیست؟

خیلی ها میپرسند خب چگونه خلاق باشیم در جواب می تونم بگم فقط دنباله رو نباشید.
راه های خلاقیت در محتوا زیاده، یعنی چی؟ یعنی اینکه فکر کنید یک معلم هستید و برای رفوزه ترین شاگردتون دارید یه چیزی توضیح می دید.
چجوری؟ وقتی دارید توضیح می دید از مثال استفاده می کنید.
از تجربه شخصی تون استفاده می کنید.
مهم تر از همه اینکه خودتون هستید و با زبان خودتون دارید توضیح می دید.
از نگارش سخت استفاده نمی کنید. این مسئله مهمه چرا که بیان ساده و گویا همیشه بهتر است.

ایا درست لینک سازی میکنم؟

سوال اصلی اینه که از کجا بدونم لینک سازی تاثیری گذاشته یا نه؟
هیچ کسی نمی تونه دقیق بگه که لینک سازی تاثیری داشته یا نه؟ شاید بگید که چرا لینک سازی می کنیم.
لینک سازی خارجی مزایای خودش رو داره و مهمترین آن برقرار کردن یک توازن برای لینک سازی است.
برای اینکه بدانید درست لینک سازی می کنید اسپم اسکور سایت خود را چک کنید اگر آن را بالا برده اید استراتژی تان را عوض کنید.
رقبای دست اول را بررسی کنید و ببینید با چه انکر تکست هایی لینک سازی کرده اند.

نکات لینک سازی داخلی

۱_ بی هدف لینک سازی نکنید.
۲_چند لینک را با عبارات متفاوت به یک صفحه ندهید.
۳_به صفحات و مقالات مرتبط لینک بدهید.
۴_اگر به یک صفحه از سایت دیگر لینک می دهید بهتر است لینک آن نوفالو باشد.
۵_در متن مقاله تان کلمه کلیدی اصلی را به صفحه اصلی لینک دهید ولی در همه مقالات آن را تکرار نکنید.
۶_ کلمات را در لینک سازی به صورت کامل لینک دهید.

چند نکته برای لینک سازی خارجی

اگه برای سایتتون لینک سازی می کنید حتما به این موارد دقت کنید.
۱_ لینک سازی خارجی برا خلاف لینک سازی داخلی برای گوگل هستش نه کاربر.
۲_ بازه زمانی بک لینک را رعایت کنید.
۳_ لینک سازی خارجی باید طبیعی باشه.
۴_ اگه همه لینک ها با یک انکر تکست باشه غیر طبیعیه پس پراکندگی رو رعایت کنید.
۵_لینک سازی خارجی را محدود به یک لایه نکنید.

منظور از بازه زمانی کسب بکلینک

همانطور که گفتیم بک لینک خارجی باید طبیعی باشه. در نظر بگیرید که شما در ماه اول به عنوان مثال ۲۰ تا بکلینک داشته اید و در ماه بعد این تعداد به هزارتا برسه.
این لینک سازی غیر طبیعیه

چجوری یک عنوان خلاق پیدا کنیم؟

اولین چیزی که از محتوای شما دیده می شه، عنوان مقاله است. هر چقدر که محتوای عالی و با کیفیتی تولید کرده باشید ولی عنوان جذابی نداشته باشد کسی به آن توجه نمی کند.
در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم که چگونه یک عنوان خلاق داشته باشیم.
۱_نیاز مخاطب را بشناسید. چگونه؟ به مشکل یا راه حل آن اشاره کنید.
۲_ تنبل باشید چرا که کاربران دنبال چیزای سریع هستند. به عنوان مثال از نمونه های زیر استفاده کنید.
به آسانی…..
در کمترین زمان….‌
۳_از مثال افراد بزرگ استفاده کنید. برای مثال
از نمونه های زیر بهره بگیرید.
آموزش سئو به سبک…‌‌
مثل ….. زندگی تو تغییر بده

راهکارهایی برای تولید محتوای جذاب:

۱_ سوالاتی که مخاطبان در سوشال میپرسند را در قالب یک محتوا بیان کنید.
۲_عنوان جذاب انتخاب کنید.
۳_محتوا انوع مختلفی از جمله ویدیو و پادکست دارد پس ان ها را با هم مخلوط کنید.
۴_مخاطب را درک کنید و مشکلات ان ها را بفهمید.
۵_مطالب را به زبان ساده بیان کنید.

ویژگی محتوای متنی با کیفیت چیست؟

۱_مخاطب درک شده و به سوالاتش پاسخ داده شده است.
۲_مرتب است.
۳_به دستور زبان و املای درستی دارد.
۴_از جملات کوتاه و ساده استفاده شده است.

در محتوا چگونه اعتماد سازی کنیم؟

برای اینکه در محتوا اعتماد ایجاد کنیم باید ابتدا مخاطبمون رو درک کنیم سپس ارزشی ایجاد کنیم. چگونه؟
اگر مخاطب را درک نکنید نمی توانید مشکل او را حل کنید برای درک کردن خود را جای مخاطب بگذارید. اول مخاطب را ارزیابی کنید سپس او را درک کنید.
ارزش ایجاد کنید یعنی برای مخاطب و زمانی که می گذارد ارزش قائل باشید و بدانید که چه چیزی به او می دهید.

چجوری لینک سازی کنم؟

خیلی ها میپرسن که چجوری از کجا شروع کنیم. اگه سایتتون تازه تاسیسه به موارد زیر توجه کنید:
۱_ برنامه لینکسازی داشته باشید.
۲_توازن رو رعایت کنید و در بازه های زمانی برای تعداد لینک ها به صورت طبیعی جلو برید.
۳_بکلینک های دستی برای ایجاد توازن هستن در ماه دوم و سوم لینکسازی انبوه نزنید و از رباتهای لینک سازی استفاده نکنید.
۴_ از لینک ها به صورت مخلوط استفاده کنید یعنی سوشال و پروفایلی و بلاگ و …
۵_ از سرچ کنسول استفاده کنید و پیج هایی که ایمپرشن داشته اند را لینک سازی کنید.

سئو محتوا یعنی چی؟

در کل سئو محتوا یعنی تولید محتوایی که:
۱_دارای ساختار و مرتب باشد.
۲_برای مخاطبان هدف باشد.
۳_درآمدزا باشد.
۴_برای رتبه گرفتن پتانسیل داشته باشد.

اخر مطلب رو چجوری تموم کنیم؟

همیشه در آخر مطلب نتیجه گیری یا نتیجه گیری کلی یا سخن آخر می نویسند.
یکم خلاقیت به خرج بدید
می تونید از تکنیک بمب محتوایی استفاده کنید یعنی چیزی که کاربر انتظارشو نداره بدهید.
مثلا به شکل های زیر محتوا را تموم کنید؛
چرا از محصول …‌‌‌ استفاده کنیم؟
حالا راهکاری که پیشنهاد دکتر…‌‌است؟
الان نتیجه چی شد؟
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که عنوان آخر را بر حسب لحن بیان محتوا انتخاب کنید.
مثال هایی در این زمینه زیاد هستند تنها این مسئله را به یاد داشته باشید که سخن آخر یا نتیجه گیری را بر حسب موضوعی که دارید و کاربر دنبال سوال و جواب مورد نظر است به اتمام برسانید.

چه موقع لینک سازی خارجی رو شروع کنم؟

اینو بگم جواب برخی از دوستان برای این سوال زمانه یعنی مثلا میگن دوماه بعد یا سه ماه بعد از استارت سایت برید لینک سازی رو شروع کنید.
یا یکی از جواب های دیگه اینکه هر وقت سرچ کنسولتون یه کوئری نشون داد بعد.
در واقع جواب درست اینکه وقتی سایت از لحاظ تکنیکالی و سئوی داخلی مشکلی نداشت می توانید استراتژی برای لینک سازی بچینید.

وقتی یکی از صفحات سایت کلا از نتایج حذف میشه اولین جایی که بهتره چک کنیم کجاست؟

چک کردن بخش url inspection

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

جون ما روی یکی کلیک کن!

میانگین نمرات 5 / 5. تعداد رای‌ها 2

دوست خوبم شما هنوز به ما رای ندادی!

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

Avatar for جواد میرزایی

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران -عاشق یادگیری به خصوص در زمینه دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر در زمینه های -طراحی سایت -SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو -تولید محتوا-کپی رایتر -لینک سازی برای سایت ها از هر نوعی -تجزیه و تحلیل تخصصی رقبا در زمینه SEO-بازاریابی الکترونیکی و خیلی کارهای دیگر در این زمینه فعالیت می کنم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *