سئو چیست یا بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

سئو چیست یا بهینه سازی موتور جستجو چیست؟


زمان مطالعه: 6 دقیقه
5
(1)

سئو چیست یا بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

 

 

سئو چیست؟

SEO مخفف “search engine optimization” است. به عبارت ساده، این به معنای فرآیند بهبود سایت شما برای افزایش دید آن است، زمانی که مردم محصولات یا خدمات مرتبط با کسب و کار شما را در گوگل، بینگ و سایر موتورهای جستجو جستجو می کنند. هرچه صفحات شما در نتایج جستجو بهتر دیده شوند، احتمال بیشتری برای جلب توجه و جذب مشتریان بالقوه و فعلی به کسب و کار خود خواهید داشت.

 

سئو چگونه کار می کند؟

چگونه سئو کار شویم

موتورهای جستجو مانند گوگل و بینگ از ربات ها برای خزیدن صفحات در وب، رفتن از سایتی به سایت دیگر، جمع آوری اطلاعات مربوط به آن صفحات و قرار دادن آنها در فهرست استفاده می کنند. فهرست را مانند یک کتابخانه غول پیکر در نظر بگیرید که در آن یک کتابدار می تواند یک کتاب برای کمک به شما پیدا کند که دقیقاً همان چیزی را که در آن زمان به دنبال آن هستید پیدا کنید.

در مرحله بعد، الگوریتم‌ها با در نظر گرفتن صدها فاکتور یا سیگنال رتبه‌بندی، صفحات موجود در فهرست را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا تعیین کنند که صفحات ترتیب باید در نتایج جستجو برای یک پرس و جو مشخص شوند. در قیاس کتابخانه ما، کتابدار تک تک کتاب‌های موجود در کتابخانه را خوانده است و می‌تواند دقیقاً به شما بگوید که کدام یک پاسخ سؤالات شما را خواهد داشت.

عوامل موفقیت SEO ما را می توان به عنوان پروکسی برای جنبه های تجربه کاربر در نظر گرفت. به این صورت است که ربات‌های جستجو دقیقاً تخمین می‌زنند که یک وبسایت یا صفحه وب تا چه حد می‌تواند به جستجوگر آنچه را که جستجو می‌کند ارائه دهد.

بر خلاف تبلیغات جستجوی پولی، شما نمی توانید برای به دست آوردن رتبه های جستجوی ارگانیک بالاتر به موتورهای جستجو پولی بپردازید، به این معنی که کارشناسان سئو باید کار کنند. اینجاست که ما وارد می شویم.

 

فاکتورهای مهم سئو(SEO)

جدول تناوبی عوامل سئو ما عوامل را در شش دسته اصلی و وزن هر کدام بر اساس اهمیت کلی آن برای سئو سازماندهی می کند. به عنوان مثال، کیفیت محتوا و تحقیق کلمات کلیدی از عوامل کلیدی بهینه سازی محتوا هستند و قابلیت خزیدن و سرعت از عوامل مهم معماری سایت هستند.

جدول تناوبی سئو که به تازگی به روز شده است همچنین شامل لیستی از سمومی است که از بهترین شیوه های سئو می کاهد. اینها میانبرها یا ترفندهایی هستند که ممکن است برای تضمین رتبه بالا در روزگاری که روش‌های موتورها بسیار کمتر پیچیده بود، کافی باشد. و حتی ممکن است اکنون برای مدت کوتاهی کار کنند – حداقل تا زمانی که شما دستگیر شوید.

ما همچنین یک بخش کاملاً جدید Niches داریم که به عوامل موفقیت سئو در پشت سه جایگاه کلیدی می پردازد: سئو محلی، اخبار/انتشار، و سئو تجارت الکترونیک. در حالی که جدول تناوبی کلی سئو ما به شما در بهترین شیوه ها کمک می کند، دانستن تفاوت های ظریف سئو برای هر یک از این جایگاه ها می تواند به شما در موفقیت در نتایج جستجو برای کسب و کار کوچک، وبلاگ دستور پخت و/یا فروشگاه آنلاین کمک کند.

الگوریتم های جستجو به گونه ای طراحی شده اند که صفحات مرتبط و معتبر را نشان دهند و تجربه جستجوی کارآمدی را در اختیار کاربران قرار دهند. بهینه سازی سایت و محتوای خود با در نظر گرفتن این عوامل می تواند به رتبه بندی صفحات شما در نتایج جستجو کمک کند.

 

چرا سئو برای بازاریابی مهم است؟

سئو بخش اساسی بازاریابی دیجیتال است زیرا افراد هر ساله تریلیون ها جستجو انجام می دهند، اغلب با هدف تجاری برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات. جستجو اغلب منبع اصلی ترافیک دیجیتال برای برندها است و مکمل سایر کانال های بازاریابی است. دیده شدن بیشتر و رتبه بالاتر در نتایج جستجو نسبت به رقبای شما می تواند تأثیر مهمی بر نتیجه شما داشته باشد.

با این حال، نتایج جستجو در چند سال گذشته در حال تغییر بوده است تا به کاربران پاسخ‌های مستقیم و اطلاعاتی بدهد که به احتمال زیاد کاربران را به جای هدایت آنها به وبسایت‌های دیگر، در صفحه نتایج نگه می‌دارد.

همچنین توجه داشته باشید، ویژگی‌هایی مانند نتایج غنی و پانل‌های دانش در نتایج جستجو می‌توانند دید را افزایش دهند و اطلاعات بیشتری درباره شرکت شما به طور مستقیم در نتایج به کاربران ارائه دهند.

در مجموع، سئو پایه و اساس یک اکوسیستم بازاریابی جامع است. وقتی متوجه شدید که کاربران وبسایت شما چه می خواهند، میتوانید آن دانش را در کمپین‌های خود (پرداخت و ارگانیک)، در سراسر وبسایت، در ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی خود و موارد دیگر پیاده‌ سازی کنید.

 

چگونه می توانم سئو را یاد بگیرم؟

 

نکته: منتظر به‌روزرسانی جدول تناوبی SEO 2021 ما باشید که در SMX Advanced در 15 ژوئن راه اندازی می‌شود!

برای بررسی مفید سئو، جدول تناوبی عوامل سئو شما را با تمام مفاهیم کلیدی که باید بدانید، از جمله عناصر موفقیت آمیز سئو درون صفحه و خارج از صفحه، به علاوه «سموم» یا تاکتیک‌هایی که می‌تواند به شما آسیب برساند، آشنا می‌کند. این جدول شامل موارد زیر می باشد:

سئوی محلی

سئوی انتشار/اخبار

سئوی تجارت الکترونیک

جدول تناوبی عوامل SEO به عنوان پایه و اساس این راهنمای سئو عمل می کند. این منابع با هم به شما کمک می کنند تا در مورد SEO یاد بگیرید و استراتژی خود را برای موفقیت پیدا کنید.

 

اموزش سئو :

به عنوان همراهی با جدول تناوبی عوامل سئو ما، راهنمای سرزمین موتورهای جستجو برای سئو شما را از اصول بهینه سازی برای جستجو راهنمایی می کند تا بتوانید یک استراتژی قوی برای هدایت ترافیک ارگانیک به سایت خود ایجاد کنید.

در راهنمای زیر، ما این عوامل را عمیق تر توضیح می‌دهیم و نکات تاکتیکی کارشناسان در مورد بهینه‌سازی موتورهای جستجو را برجسته می‌کنیم که به وب‌سایت شما کمک می‌کند بازدیدکنندگان بیشتری از جستجوی ارگانیک داشته باشد.

 

فصل 1: انواع عوامل موفقیت موتور جستجو: اینها عوامل داخلی و خارجی هستند که می توانند بر رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارند. ما همچنین به عمودی های طاقچه در سئو و تاکتیک های منفی SEO برای جلوگیری از آن نگاه خواهیم کرد.

 

فصل 2: ​​محتوا و عوامل موفقیت موتور جستجو: برای ایجاد محتوای با کیفیت بالا که موتورهای جستجو و مخاطبان هدف شما را دوست داشته باشند، این عناصر را در ذهن داشته باشید.

 

فصل 3: معماری سایت و عوامل موفقیت موتور جستجو: بیایید به پشت صحنه برویم و جنبه هایی از سایت شما را بررسی کنیم که دسترسی موتورهای جستجو را آسان می کند و بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد.

 

فصل 4: کد HTML و عوامل موفقیت موتور جستجو: برچسب‌های HTML و داده‌های ساختاریافته به سازماندهی اطلاعات در سایت شما کمک می‌کنند و به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا محتوای شما را درک کنند.

 

فصل 5: اعتماد، اعتبار، تخصص و رتبه بندی جستجو: نحوه تعامل کاربران شما با سایت شما، و همچنین اعتبار و اعتبار آن، به موتورهای جستجو کمک می کند تا تعیین کنند که آیا ارزش نشان دادن به کاربران را دارد یا خیر.

 

فصل 6: لینک سازی و رتبه بندی در موتورهای جستجو: چرا لینک ها هنوز مهم هستند و چه چیزی در مورد محتوای شما به موتورهای جستجو می گویند.

 

فصل 7: شخصی‌سازی و رتبه‌بندی موتورهای جستجو: اینها عناصر خاص کاربر مانند مکان و هدف هستند که می‌توانند بر نتایجی که کاربران می‌بینند تأثیر بگذارند.

 

فصل 8: سموم و جریمه های هرزنامه موتور جستجو: مراقب «میانبرهای» سئو باشید. گرفتار شدن با استفاده از این تاکتیک ها می تواند به طور بالقوه منجر به جریمه اقدام دستی شود یا حتی سایت شما را از فهرست جستجو حذف کند.

 

فصل 9: عمودهای در حال ظهور در جستجو: جستجوی صوتی، محلی، تصویری و ویدیویی راه‌های جدیدی را برای کاربران برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند نشان می‌دهد. در حالی که هر کدام فرصت‌های متفاوتی را برای برندها فراهم می‌کنند، اما همچنان بر اساس اصول بنیادی سئو هستند.

 

سئو گوگل

به روز رسانی الگوریتم گوگل

کنسول جستجوی گوگل

بینگ سئو

گوگل موبایل فرندلی 

منبع : https://searchengineland.com/guide/what-is-seo

 

سئو سایت چیست و چگونه کار می کند؟

به طور مختصر  مفید بیان کنیم که سئو سایت یعنی دیده شده سایت ما در موتورهای جستجو و جذب کاربران تازه نفس و بالابردن فروش محصولات در موتورهای جستجو

سئو بهتر است یا تبلیغات در گوگل ادوردز؟

سئو ابزار مهمی برای بازاریابی آنلاین موفق است، زیرا به کسب و کار شما بهترین شانس را برای یافتن می دهد، حتی اگر روند بهینه سازی مدتی طول بکشد تا درست انجام شود. تبلیغات PPC به شما امکان می دهد سریعتر به مشتریان دسترسی پیدا کنید و کمپین خود را در لحظه سفارشی کنید.

برای رسیدن به رتبه 1 گوگل چقدر زمان لازم است؟

با توجه نمودارهای موجود در وب معمولا برای رسیدن به موفقیت یک سایت در رتبه یک عوامل زیادی نقش دارند که اگر همشون به درستی رعایت شود بین 2 تا 3 سال زمان نیاز دارد که به رتبه 1 برسید در زمینه کاری خودتان 

هزینه سئو سایت

طبق تحقیقات انجام شده در ایران هزینه سئو ساعتی چیزی بین 50 هزار تا 500 هزار تومان و بصورت ماهیانه بین 800 هزار تا 10 میلیون تومان خواهد بود.

سئو چیست؟

سئو فرآیندی است که برای کمک به یک وب سایت یا محتوایی در رتبه بالاتر در گوگل انجام می شود.

تفاوت سئو و تبلیغات در گوگل چیست؟

تفاوت اصلی بین سئو و تبلیغات پولی در این است که سئو شامل رتبه‌بندی «ارگانیک» است، به این معنی که برای حضور در آن فضا پولی پرداخت نمی‌کنید. برای ساده‌تر کردن آن، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو به معنای برداشتن یک قطعه از محتوای آنلاین و بهینه‌سازی آن است، بنابراین موتورهای جستجو مانند Google وقتی کسی چیزی را جستجو می‌کند، آن را در بالای صفحه نشان می‌دهد.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

جون ما روی یکی کلیک کن!

میانگین نمرات 5 / 5. تعداد رای‌ها 1

دوست خوبم شما هنوز به ما رای ندادی!

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

Avatar for جواد میرزایی

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران -عاشق یادگیری به خصوص در زمینه دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر در زمینه های -طراحی سایت -SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو -تولید محتوا-کپی رایتر -لینک سازی برای سایت ها از هر نوعی -تجزیه و تحلیل تخصصی رقبا در زمینه SEO-بازاریابی الکترونیکی و خیلی کارهای دیگر در این زمینه فعالیت می کنم

4 Comments

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *