چگونه سئو سایت را انجام دهم؟

زمان مطالعه: 6 دقیقه
5
(1)

چگونه سئو سایت را انجام دهم؟

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید وب سایت خود را برای سئو بهینه کنید، از جمله بهینه سازی عنوان و توضیحات متا، استفاده از کلمات کلیدی در ابرداده و اطمینان از اینکه صفحات شما به سرعت بارگذاری می شوند. با این حال، یکی از مهمترین چیزهایی که باید به خاطر بسپارید این است که باید صبور باشید. ممکن است طول بکشد تا یک سایت در نتایج جستجو ظاهر شود، بنابراین اگر فوراً هیچ نتیجه‌ای را مشاهده نکردید، خیلی ناامید نشوید. اما با گذشت زمان، وب سایت هایی با سئوی خوب شروع به جذب می کنند و در نتایج جستجو بیشتر دیده می شوند.
در حالی که عوامل زیادی در یک استراتژی بهینه سازی موفقیت آمیز موتور جستجو نقش دارند، از جمله تحقیق کلمات کلیدی و ایجاد محتوا، یکی از مهم ترین آنها لینک سازی است. برای اینکه در موتورهای جستجو مانند گوگل رتبه خوبی داشته باشید، باید تعداد زیادی لینک با کیفیت داشته باشید که از سایر وب سایت های با کیفیت بالا به سایت شما اشاره می کنند. این امر به ویژه در مورد سایت هایی با مخاطبان خاص یا سایت هایی که برای مدت طولانی در اطراف بوده اند صادق است. بهترین راه برای ایجاد لینک، ایجاد محتوای با کیفیت و عاری از خطا و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو است. این به Googlebot کمک می‌کند تا سایت شما را به‌طور مؤثرتر بخزد و شانس بیشتری برای رتبه‌بندی بالاتر در SERPs (صفحات نتایج موتور جستجو) به شما می‌دهد.

استراتژی سئو گام به گام چیست؟

صبر کن! باور کنید یا نه، چه در حال نوشتن استراتژی سئو هستید، چه در حال بهبود رتبه سایت هستید و یا تازه شروع کردید به SEO سایت خودتان، اصول اولیه سئو چندان سخت نیست. من سعی نمی کنم چیزی را از متخصصان این حوزه که در زمینه تخصص سئو حرفه ای هستند کم کنم. ما به این افراد نیاز داریم تخصص آنها فوق العاده ارزشمند است زیرا علوم زیادی برای سئو وجود دارد، و با ادامه به روز رسانی الگوریتم های موتورهای جستجو مانند گوگل، این امر به طور مداوم در حال تغییر است.

آنچه که من می گویم این است که برای اطمینان از اینکه وب سایت شما برای ترافیک موتورهای جستجوی ارگانیک موقعیت خوبی داشته باشد، لازم نیست مدرک مدیرSEO در سئو داشته باشید. با انجام دادن این هفت راه ساده می توانید سئو سایت خودتان را عالی کنید:

سئو سایت

1. کلمات کلیدی خود را بشناسید

 شما نمی توانید کار زیادی انجام دهید بدون اینکه بدانید بازار هدف شما از چه کلمات کلیدی برای یافتن راه حل هایی برای مشکلات کاربران استفاده می کند که سایت شما و یا شرکت شما اون مشکلات را حل می کند.

برای پیدا کردن این نیاز به کمی تحقیق کلمات کلیدی نیاز هست. وارد قسمت بازاریابی مربوط به مشتری بالقوه محصول یا خدمات خود شوید. چگونه راه حل هایی برای مشکل خود پیدا می کنند؟ چه چیزی را در موتور جستجوی خود جستجو می کنند؟

به عنوان مثال، اگر غذای ارگانیک سگ می فروشید، مشتری بالقوه شما احتمالاً نگران سلامت سگش است. شاید سگ او حساسیت غذایی داشته باشد و نگران مواد شیمیایی و فرآورده های جانبی بیشتر غذاهای سگ باشد. شروع به جستجو کنید. چه سایت هایی ظاهر می شوند؟ به کلمات استفاده شده در آن قطعه نگاه کنید.

 بهترین چک لیست سئو در سال 2022

2. محتوای با کیفیت بالا بنویسید (به طور طبیعی)

نکته کلیدی در اینجا این است که از حس بازاریابی خود استفاده کنید و محتوای جذابی ایجاد کنید که برای بازار هدف شما ارزشمند باشد. محتوای ارزشمند شامل محتوایی است که به سؤالاتی که خریداران شما دارند پاسخ می دهد، بینش هایی را در اختیار آنها قرار می دهد که می توانند استفاده کنند، و به آنها آموزش می دهد تا بتوانند در کاری که انجام می دهند بهتر باشند.
در محتوای عالی که ایجاد می کنید، به یاد داشته باشید که به طور طبیعی از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. سعی نکنید صفحات خود را پر کنید (یعنی بارها و بارها کلمات کلیدی را در محتوای خود اضافه کنید، در متا تگ ها، در توضیحات Alt خود و غیره) در تلاش برای افزایش رتبه سایت خود.
این به رتبه بندی جستجوی شما کمک نمی کند (در واقع، می تواند به آن آسیب برساند).

اگر موتورهای جستجو شما را دستگیر کنند (و چون ربات های آنها فوق العاده باهوش هستند!)، می توانند سایت شما را با کاهش رتبه شما یا حذف کامل سایت شما از فهرست خود جریمه کنند. به علاوه، بازدیدکنندگان وب سایت شما را تحت تأثیر قرار نمی دهد.

چه کسی می خواهد همان کلمات را بارها و بارها بخواند:
آیا به دنبال غذای ارگانیک سگ هستید؟ اگر به دنبال غذای ارگانیک سگ هستید، بیشتر از این به دنبال آن نباشید. وب سایت غذای ارگانیک سگ ما بهترین مکان برای سفارش غذای ارگانیک سگ شماست. آن را واقعی نگه دارید – شما برای یک شخص می نویسید.

فاکتورهای مهم سئو(SEO)

3. از کلمات کلیدی در آدرس صفحات وب سایت خود استفاده کنید

مطمئن شوید که URL های صفحه خود را نادیده نگیرید زیرا برای سئوی شما مهم هستند. اینجاست که تحقیقات کلمات کلیدی شما به کارتان می آید. به عنوان مثال، اگر صفحه ای در مورد محصولات گربه صحبت می کند، URL آن صفحه باید خریدمحصولات گربه باشد. روی رایج ترین و جستجو شده ترین کلمات کلیدی مناسب تمرکز کنید. اگر می‌خواهید بین «غذای ارگانیک گربه» و «غذای ارگانیک سگ» تصمیم بگیرید، یکی را انتخاب کنید که بالاترین رتبه جستجو را دارد.

چند راه سریع و آسان (و رایگان) برای بررسی رتبه بندی جستجو وجود دارد. یکی استفاده از Google AdWords Keyword Planner است. به سادگی کلمات کلیدی خود را وارد کنید تا ایده ای از میزان محبوبیت آنها در طول تاریخ از نظر حجم جستجو بدست آورید. شما همچنین می توانید از Google Trends استفاده کنید، که یک سایت واقعا سرگرم کننده برای کاوش است. کلمات کلیدی مختلف را با هم مقایسه کنید تا یک مقایسه گرافیکی سریع مورد علاقه را در طول زمان ببینید.

تجزیه و تحلیل بک لینک چیست؟

4. عنوان صفحه را نادیده نگیرید

ایجاد عناوین جذاب و جالب برای صفحات وب بسیار مهم است. مطمئن شوید که آنها بازار هدف شما را جذب می کنند. اگر این کار را نکنند، مردم تمام محتوای عالی شما را نخواهند خواند.

من متوجه می شوم که در پاسخ به “چه چیزی به من کمک می کند؟” برای بازدیدکنندگان سایت من، به من کمک می کند تا روی آنچه برجسته هستم تمرکز کنم.

از خودتان بپرسید: مزایای محتوای این صفحه سایت شما چیست و چرا باید کاربران اهمیت دهند؟

هنگامی که به این نتیجه رسیدید، عنوان خود را کوتاه کنید، از کلمات قوی استفاده کنید، و آن را جذاب کنید. همانطور که در حال ایجاد یک جذاب هستید، مطمئن شوید که کلمه کلیدی شما در عنوان (H1) و/یا زیر عنوان (H2) قرار دارد. با استفاده از مثال غذای سگ بالا، H1 شما ممکن است “خرید غذای ارگانیک سگ” باشد.

 

5. هر صفحه را برای قرار دادن کلمات کلیدی اضافی بررسی کنید

اکنون که محتوای با کیفیتی را که بازار هدف شما به آن نیاز دارد ایجاد کرده‌اید و تیتر های جذاب برای جلب توجه برای تشویق آنها به خواندن بیشتر دارید، به عقب برگردید و همه چیزهایی را که نوشته‌اید مرور کنید. در بررسی خود، به دنبال مکان های دیگری باشید که می توانید به طور طبیعی کلمات کلیدی را در آن قرار دهید. آیا می توانید یک جمله را تغییر دهید تا یک کلمه کلیدی را شامل شود؟

برای مثال، در صفحه‌ای درباره اتوماسیون بازاریابی، «بهترین مشتریان را شناسایی کنید و بیشتر تبدیل کنید» را می‌توان به «اتوماسیون بازاریابی به شما کمک می‌کند بهترین مشتریان را شناسایی کنید و بیشتر تبدیل کنید» تغییر کند.

همچنین، در نظر بگیرید که آیا می توانید با افزودن یک کلمه در مقابل یک کلمه کلیدی، یک عبارت کلیدی ایجاد کنید؟ اگر جمله ای در مورد “کمپین های بازاریابی” و “اتوماسیون بازاریابی” یک کلمه کلیدی برای صفحه من باشد، “خودکار” را به “کمپین های بازاریابی” اضافه می کنم. چندین بار بازبینی انجام دهید. ممکن است تعجب کنید که چه فرصت هایی را برای بار اول و حتی بار دوم از دست می دهید

 

6. بهبود تجربه کاربری

 تجربه کاربری خوب در رتبه بندی سئو قوی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. به گفته رابرت بریس سه اصل UX که به وب سایت شما کمک می کند کار خود را به درستی انجام دهد، “در دو سال گذشته، گوگل به گونه ای تکامل یافته است که تاکید بسیار بیشتری بر سایت هایی داشته است که تجربیات کاربری با کیفیتی را در پلتفرم ها و دستگاه ها ارائه می دهند. اگرچه فاکتورهای رتبه بندی سنتی هنوز هم پادشاه هستند، بهینه سازی موتورهای جستجو به طور فزاینده ای به بهینه سازی کاربر تبدیل می شود. بنابراین، با توسعه دهندگان وب خود کار کنید تا مطمئن شوید که وب سایت شما برای پیمایش آسان و شهودی است و هر پیوند کار می کند و بازدیدکنندگان شما را به اطلاعات بعدی که به دنبال آن هستند می برد.

سئو چیست یا بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

7. یک کارشناس استخدام کنید

همانطور که قبلاً گفتم، سئو اولیه عمدتاً خودتان می توانید انجام دهید. با این حال، اگر توانایی مالی دارید، عاقلانه است که یک متخصص سئو را استخدام کنید تا مطمئن شوید که سایت شما واقعاً بهینه شده است. یک مشاور یا آژانس سئو می تواند سایت شما را بررسی کند و عملکرد آن را در برابر مهمترین کلمات کلیدی شما بررسی کند. آنها لیست اولویت بندی شده ای از موارد اقدام را در اختیار شما قرار می دهند تا به شما کمک کنند تا سایت خود را به سطح بعدی ببرید.

امیدوارم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و اگر نیاز به کمکی بود من درخدمتم و می توانید وسالات خودتان را همیجا بپرسید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

جون ما روی یکی کلیک کن!

میانگین نمرات 5 / 5. تعداد رای‌ها 1

دوست خوبم شما هنوز به ما رای ندادی!

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

Avatar for جواد میرزایی

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران -عاشق یادگیری به خصوص در زمینه دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر در زمینه های -طراحی سایت -SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو -تولید محتوا-کپی رایتر -لینک سازی برای سایت ها از هر نوعی -تجزیه و تحلیل تخصصی رقبا در زمینه SEO-بازاریابی الکترونیکی و خیلی کارهای دیگر در این زمینه فعالیت می کنم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *