چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه بازاریابی دیجیتال

آموزش دیجیتال مارکتینگ


زمان مطالعه: 27 دقیقه
0
(0)

آموزش دیجیتال مارکتینگ

چه کسی، چه چیزی، چرا و چگونه بازاریابی دیجیتال

طبق تحقیقات انجام شده استفاده مستمر از اینترنت در میان بزرگسالان تنها در سه سال گذشته 50 درصد افزایش یافته است. که این به نحوه خرید مردم تاثیر گذاشته و بازاریابی سنتی دیگر مثل گذشته نمی تواند موثر باشد.

بازاریابی یعنی برقراری ارتباط با مخاطبان در مکان و زمان مناسب، امروزه بازاریابی به این معناست که شما باید مخاطبان را در جاهایی که هستن ملاقات کنید یعنی در اینترنت برخی از مطالبی که می خواهیم در این مقاله در موردش با هم صحبت کنیم:

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

انواع دیجیتال مارکتینگ؟

یک بازاریاب دیجیتال چه می کند؟

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال: کدام بهتر است؟

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل کار می کند؟

چگونه بازاریابی دیجیتال انجام دهیم؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال که به آن بازاریابی آنلاین نیز گفته می شود، به تمام تلاش های بازاریابی که در اینترنت انجام می شود اشاره دارد. کسب‌وکارها از کانال‌های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و سایر وب‌سایت‌ها برای ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه استفاده می‌کنند. این شامل ارتباط از طریق پیام های متنی یا چند رسانه ای نیز می شود.

یک بازاریاب درونگرا باتجربه ممکن است بگوید بازاریابی درونگرا و بازاریابی دیجیتال تقریباً یک چیز هستند، اما تفاوت‌های جزئی وجود دارد. و گفتگو با بازاریابان و صاحبان مشاغل در ایالات متحده، بریتانیا، آسیا، استرالیا و نیوزلند،  چیزهای زیادی در مورد چگونگی مشاهده این تفاوت های کوچک در سراسر جهان صحبت شده است

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تجارت، دیجیتال مارکتینگ را چگونه تعریف می کند؟

در این مرحله، بازاریابی دیجیتال برای کسب و کار و آگاهی از برند شما حیاتی است. به نظر می رسد هر برند یک وب سایت دارد. و اگر این کار را نداشته باشند، حداقل یک حضور در رسانه های اجتماعی یا استراتژی تبلیغات دیجیتال دارند. محتوای دیجیتال و بازاریابی آنقدر رایج است که مصرف کنندگان اکنون انتظار دارند و به آن به عنوان راهی برای یادگیری در مورد برندها اعتماد می کنند. از آنجایی که بازاریابی دیجیتال گزینه‌ها و استراتژی‌های زیادی در ارتباط با آن وجود دارد، می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و تاکتیک‌های بازاریابی مختلفی را با بودجه‌ای خاص برای کسب و کارتان تجربه کنید.

بازاریابی دیجیتال با استفاده از تاکتیک‌ها و کانال‌های دیجیتال متعدد برای ارتباط با مشتریان در جایی که بیشتر وقت خود را سپری می‌کنند تعریف می‌شود.

بهترین بازاریابان دیجیتال تصویر واضحی از نحوه حمایت هر کمپین بازاریابی دیجیتال از اهداف کلی خود دارند. و بسته به اهداف استراتژی بازاریابی خود، بازاریابان می توانند از طریق کانال های رایگان و پولی که در اختیار دارند، از کمپین بزرگ تری حمایت کنند.

برای مثال، یک بازاریاب محتوا، می‌تواند مجموعه‌ای از پست‌های وبلاگی ایجاد کند که از کتاب الکترونیکی جدیدی که کسب‌وکار اخیراً ایجاد کرده، منجر به تولید شود. پس از آن، بازاریاب رسانه های اجتماعی شرکت ممکن است به تبلیغ این پست های وبلاگ از طریق پست های پولی و ارگانیک در حساب های رسانه های اجتماعی کسب و کار کمک کند. شاید بازاریابان ایمیلی یک کمپین ایمیلی ایجاد کنند تا به کسانی که کتاب الکترونیکی را دانلود می کنند اطلاعات بیشتری در مورد شرکت ارسال کنند.

چرا بازاریابی دیجیتال مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ یکی از مهم ترین و موثرترین راه ها برای دستیابی به افراد بیشتری با کسب و کار شماست. این به این دلیل است که بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد تا با هزینه بسیار کمتری نسبت به روش های تبلیغات سنتی مانند تلویزیون و رادیو با تعداد زیادی از افراد ارتباط برقرار کنید.
علاوه بر این، دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد که نسبت به روش های سنتی تبلیغات، به مخاطبان بسیار بیشتری دسترسی پیدا کنید. دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به افراد در تمام گروه‌های سنی، جنسیت‌ها و مناطق جغرافیایی دسترسی داشته باشد.
علاوه بر این، دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد اثربخشی کمپین خود را اندازه گیری کنید. می‌توانید تعداد افرادی که وب‌سایت شما را مشاهده می‌کنند، تعداد کلیک‌هایی که روی تبلیغات شما دریافت می‌کنند و مدت زمانی که طول می‌کشد تا افراد پس از دیدن آگهی شما خرید کنند را پیگیری کنید. با استفاده از این اطلاعات، می توانید تنظیماتی را برای بهبود عملکرد کمپین خود انجام دهید.
دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می دهد

چند مزیت عمده دیجیتال مارکتینگ

  • شما می‌توانید تلاش‌های خود را فقط روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.
  • مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی برون گرا است.
  • بازاریابی دیجیتال زمین بازی را در صنعت شما یکسان می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.
  • دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.
  • تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسان تر است.
  • دیجیتال مارکتینگ می تواند نرخ تبدیل و کیفیت سرنخ های شما را بهبود بخشد.
  • شما می توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را جذب کنید.

چند مزیت عمده دیجیتال مارکتینگ

  1.  شما می توانید تلاش خود را فقط بر روی مشتریان احتمالی برای خرید محصول یا خدمات خود متمرکز کنید.

اگر تبلیغی را در تلویزیون، مجله یا بیلبورد قرار دهید، کنترل محدودی روی افرادی که آگهی را می بینند دارید. البته، می‌توانید جمعیت‌شناسی خاصی را اندازه‌گیری کنید – از جمله خوانندگان معمولی مجله، یا جمعیت‌شناسی یک محله خاص – اما هنوز هم تا حد زیادی در تاریکی است.

از سوی دیگر، بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می‌دهد که مخاطبان بسیار خاص را شناسایی و هدف قرار دهید و پیام‌های بازاریابی شخصی‌شده و با تبدیل بالا به آن مخاطب ارسال کنید.

به عنوان مثال، ممکن است از ویژگی های هدف گذاری رسانه های اجتماعی برای نشان دادن تبلیغات رسانه های اجتماعی به مخاطب خاصی بر اساس متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مکان، علایق، شبکه ها یا رفتارها استفاده کنید. از طرف دیگر، می‌توانید از استراتژی‌های PPC یا SEO برای ارائه تبلیغات به کاربرانی که به محصول یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند یا کلمات کلیدی خاصی را جستجو کرده‌اند، استفاده کنید.

در نهایت، دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می‌سازد تا تحقیقات لازم را برای شناسایی شخصیت خریدار خود انجام دهید و به شما امکان می‌دهد استراتژی بازاریابی خود را در طول زمان اصلاح کنید تا اطمینان حاصل کنید که به احتمال زیاد به مشتریان بالقوه‌ای برای خرید دست خواهید یافت. بهتر از همه، بازاریابی دیجیتال به شما کمک می‌کند تا برای زیر گروه‌های مخاطب بزرگ‌تر خود بازاریابی کنید. اگر چندین محصول یا خدمات را به شخصیت های خریدار مختلف می فروشید

  1.  مقرون به صرفه تر از روش های بازاریابی برون گرا است.

دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد کمپین ها را به صورت روزانه دنبال کنید و در صورتی که ROI بالایی را نشان نمی دهد، مقدار پولی را که در یک کانال خاص خرج می کنید کاهش دهید. این را نمی توان در مورد اشکال سنتی تبلیغات گفت. مهم نیست که بیلبورد شما چگونه کار می کند – چه برای شما تبدیل شود یا نه، همچنان هزینه آن یکسان است.

به علاوه، با بازاریابی دیجیتال، کنترل کاملی بر جایی که می‌خواهید پول خود را خرج کنید، دارید. شاید به جای پرداخت هزینه برای کمپین های PPC، شما تصمیم می گیرید که برای ایجاد محتوای اینستاگرام با تبدیل بالا، برای نرم افزار طراحی هزینه کنید. یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ به شما امکان می دهد به طور مداوم چرخش کنید و مطمئن شوید که هرگز پول خود را برای کانال هایی که عملکرد خوبی ندارند هدر نمی دهید.

به طور کلی، دیجیتال مارکتینگ راه حل مقرون به صرفه تری است و فرصت های منحصر به فردی را در اختیار شما قرار می دهد تا مطمئن شوید که بیشترین سود را به دست می آورید.

به عنوان مثال، اگر برای یک کسب و کار کوچک با بودجه محدود کار می کنید، ممکن است سعی کنید در رسانه های اجتماعی، وبلاگ نویسی یا سئو سرمایه گذاری کنید – سه استراتژی که می توانند حتی با حداقل هزینه، بازگشت سرمایه بالایی به شما بدهند.

  1.  بازاریابی دیجیتال زمین بازی را در صنعت شما یکسان می کند و به شما امکان می دهد با برندهای بزرگتر رقابت کنید.

اگر برای یک کسب‌وکار کوچک کار می‌کنید، احتمالاً رقابت با برندهای اصلی در صنعت خود، که بسیاری از آنها میلیون‌ها دلار برای سرمایه‌گذاری در تبلیغات تلویزیونی یا کمپین‌های سراسری دارند، برایتان دشوار است. خوشبختانه، فرصت‌های زیادی برای پیشی گرفتن از بازیگران بزرگ از طریق ابتکارات بازاریابی دیجیتال استراتژیک وجود دارد.

به عنوان مثال، ممکن است کلمات کلیدی خاصی را که مربوط به محصول یا خدمات شما هستند شناسایی کنید و محتوای باکیفیت ایجاد کنید تا به شما در رتبه بندی آن کلمات کلیدی در موتورهای جستجو کمک کند. موتورهای جستجو اهمیتی نمی‌دهند که کدام برند بزرگ‌تر است – در عوض، موتورهای جستجو محتوایی را اولویت‌بندی می‌کنند که بهترین واکنش را با مخاطب هدف داشته باشد.

  1. دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه گیری است.

دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به شما یک نمای جامع و ابتدایی از تمام معیارهایی که ممکن است برای شرکت شما مهم است – از جمله برداشت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها، بازدیدها، کلیک‌ها و زمان روی صفحه به شما ارائه دهد. این یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی دیجیتال است. در حالی که تبلیغات سنتی می تواند برای اهداف خاصی مفید باشد، بزرگترین محدودیت آن قابلیت اندازه گیری است.

برخلاف اکثر تلاش‌های بازاریابی آفلاین، بازاریابی دیجیتال به بازاریابان اجازه می‌دهد تا نتایج دقیق را در زمان واقعی مشاهده کنند. اگر تا به حال تبلیغی را در روزنامه قرار داده باشید، می‌دانید که چقدر دشوار است تخمین بزنید که واقعاً چند نفر به آن صفحه رفته و به تبلیغ شما توجه کرده‌اند. هیچ راه مطمئنی برای دانستن اینکه آیا اصلاً آن تبلیغ مسئول فروش بوده است وجود ندارد.

از سوی دیگر، با دیجیتال مارکتینگ، می توانید بازگشت سرمایه تقریباً هر جنبه ای از تلاش های بازاریابی خود را اندازه گیری کنید.

ترافیک وب سایت

با دیجیتال مارکتینگ، می توانید تعداد دقیق افرادی را که صفحه اصلی وب سایت شما را در زمان واقعی مشاهده کرده اند، مشاهده کنید.

همچنین می‌توانید از بین سایر داده‌های تجزیه و تحلیل دیجیتال، ببینید که از چه تعداد صفحه بازدید کرده‌اند، از چه دستگاهی استفاده می‌کنند و از کجا آمده‌اند.

این هوشمندی به شما کمک می‌کند تا بر اساس تعداد افرادی که آن کانال‌ها به وب‌سایت شما هدایت می‌کنند، اولویت‌بندی کنید که کدام کانال‌های بازاریابی را بیشتر یا کمتر صرف کنید. به عنوان مثال، اگر تنها 10 درصد از ترافیک شما از جستجوی ارگانیک است، می دانید که احتمالاً برای افزایش این درصد باید مدتی را صرف سئو کنید.

با بازاریابی آفلاین، تشخیص اینکه مردم چگونه با برند شما تعامل دارند، قبل از اینکه با یک فروشنده تعامل داشته باشند یا خرید کنند، بسیار دشوار است. با دیجیتال مارکتینگ، می توانید روندها و الگوهای رفتار افراد را قبل از رسیدن به مرحله نهایی سفر خریدارشان شناسایی کنید، به این معنی که می توانید تصمیمات آگاهانه تری در مورد نحوه جذب آنها به وب سایت خود درست در بالای قیف بازاریابی بگیرید.

تصور کنید یک بروشور محصول ایجاد کرده اید و آن را از طریق صندوق پستی افراد پست کرده اید – آن بروشور نوعی محتوا است، هرچند آفلاین. مشکل این است که شما نمی دانید چند نفر بروشور شما را باز کردند یا چند نفر آن را مستقیماً به سطل زباله انداختند.

حالا تصور کنید که در عوض آن بروشور را در وب سایت خود داشتید. می‌توانید دقیقاً تعداد افراد صفحه‌ای را که در آن میزبانی شده است، اندازه‌گیری کنید، و می‌توانید اطلاعات تماس کسانی که آن را دانلود کرده‌اند با استفاده از فرم‌ها جمع‌آوری کنید. نه تنها می توانید تعداد افرادی که با محتوای شما درگیر هستند را اندازه گیری کنید، بلکه هنگام دانلود آن توسط افراد، سرنخ های واجد شرایط ایجاد می کنید.

مدلسازی اسناد

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر همراه با ابزارها و فن‌آوری‌های مناسب به شما این امکان را می‌دهد تا تمام فروش خود را به اولین نقطه تماس دیجیتالی مشتری با کسب‌وکار خود ردیابی کنید.

ما این را مدلسازی اسناد می نامیم و به شما امکان می دهد روندهایی را در روش تحقیق و خرید افراد برای محصول خود شناسایی کنید و به شما کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری در مورد اینکه کدام بخش از استراتژی بازاریابی شما مستحق توجه بیشتر است و چه بخش هایی از چرخه فروش شما نیاز به اصلاح دارد بگیرید.

اتصال نقاط بین بازاریابی و فروش بسیار مهم است. شرکت‌هایی که فروش و همسویی بازاریابی قوی دارند به نرخ رشد سالانه 20 درصدی دست می‌یابند، در مقایسه با کاهش 4 درصدی درآمد برای شرکت‌هایی با همسویی ضعیف. اگر بتوانید سفر مشتری خود را در چرخه خرید با استفاده از فناوری های دیجیتال بهبود ببخشید، احتمالاً تأثیر مثبتی بر نتیجه کسب و کار شما خواهد داشت.

  1.  تطبیق و تغییر استراتژی بازاریابی دیجیتال آسانتر است.

کار زیادی برای توسعه یک استراتژی بازاریابی انجام می شود. به طور کلی، شما آن استراتژی را تا زمان تکمیل دنبال خواهید کرد، اجازه می‌دهید اثرگذار شود و سپس نتایج آن را می بینید. با این حال، همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود. ممکن است در نیمه راه متوجه شوید که یک محاسبات غیرفعال بوده است، یک فرض نادرست بوده است، یا مخاطبان آن طور که انتظار می رود واکنش نشان نداده اند. اینکه بتوانید استراتژی را در طول مسیر تغییر دهید یا تنظیم کنید بسیار سودمند است زیرا از شروع مجدد کامل جلوگیری می کند.

اینکه بتوانید استراتژی خود را به راحتی تغییر دهید، یک مزیت بزرگ در بازاریابی دیجیتال است. انطباق یک استراتژی بازاریابی دیجیتال بسیار ساده تر از سایر اشکال سنتی بازاریابی مانند پست الکترونیکی یا تبلیغات بیلبورد است. به عنوان مثال، اگر یک تبلیغ آنلاین مطابق انتظار ارائه نمی شود، می توانید به سرعت آن را تنظیم کنید یا آن را متوقف کنید تا نتایج بهتری حاصل شود.

  1.  بازاریابی دیجیتال می تواند نرخ تبدیل شما و کیفیت سرنخ های شما را بهبود بخشد.

همانطور که بازاریابی دیجیتال اندازه گیری تلاش های بازاریابی شما را ساده تر می کند، این باعث می شود نرخ تبدیل شما نیز ساده تر شود. توانایی اندازه گیری اثربخشی هر تاکتیک به شما کمک می کند تا استراتژی های بهتری ایجاد کنید. اصلاح مداوم روش های خود نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد. سرمایه گذاری در بازاریابی آنلاین تضمین می کند که همه چیز برای بیشترین میزان تبدیل بهینه شده است.

علاوه بر این، همه سرنخ ها ارزش یکسانی برای کسب و کار شما ندارند. دیجیتال مارکتینگ فرصتی را برای شما فراهم می کند تا مخاطب خاصی را هدف قرار دهید که منجر به مشتریان با کیفیت بالاتری می شود که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند. اتصال کسب و کار شما با با ارزش ترین سرنخ ها به طور مستقیم نرخ تبدیل شما را بهبود می بخشد.

  1.  می توانید در هر مرحله با بازاریابی دیجیتال مخاطبان را درگیر کنید.

ضروری است که هر چه زودتر مخاطب خود را درگیر کنید. برقراری ارتباط در اولین مرحله از سفر خریدار به هدایت پیشرو از طریق قیف مشتری کمک می کند. استفاده از دیجیتال مارکتینگ به شما این امکان را می‌دهد که از ابتدا تا انتها و در هر نقطه‌ای بین آن‌ها این کار را انجام دهید.

کانال های آنلاین به شما این امکان را می دهند که کل سفر خرید مشتریان خود را دنبال کنید. درک و تجزیه و تحلیل نحوه حرکت و عملکرد مشتریان برای تبدیل سرنخ مهم است. بازاریابی دیجیتال به شما این امکان را می دهد که آنها را از طریق این فرآیند ردیابی کنید. و، حتی اگر در مراحل اولیه تبدیل نشوند، حداقل به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که با کسب و کار شما ارتباط برقرار کرده اند.

انواع دیجیتال مارکتینگ

  1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
  2. بازاریابی محتوا
  3. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  4. پرداخت به ازای کلیک (PPC)
  5. بازاریابی وابسته
  6. تبلیغات بومی
  7. اتوماسیون بازاریابی
  8. بازاریابی ایمیلی
  9. روابط عمومی آنلاین
  10. بازاریابی درونگرا
  11. محتوای حمایت شده
  12. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
  13. بازاریابی پیام فوری

در اینجا خلاصه ای سریع از برخی از رایج ترین تاکتیک های بازاریابی دیجیتال و کانال های درگیر در هر یک آورده شده است.

انواع دیجیتال مارکتینگ

1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

  • این فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای “رتبه” بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو است، در نتیجه میزان ترافیک ارگانیک دریافتی وب سایت شما افزایش می یابد. کانال هایی که از سئو سود می برند شامل وب سایت ها، وبلاگ ها و اینفوگرافیک ها هستند.
  • راه های مختلفی برای نزدیک شدن به سئو وجود دارد تا ترافیک واجد شرایطی برای وب سایت خود ایجاد کنید. این شامل:
  • سئوی داخلی:
  • این نوع سئو بر روی تمام محتوایی که “در صفحه” در هنگام مشاهده یک وب سایت وجود دارد تمرکز می کند. با تحقیق در مورد کلمات کلیدی برای حجم جستجو و هدف آنها می توانید به سؤالات خوانندگان پاسخ دهید و در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) که این سؤالات ایجاد می کنند رتبه بالاتری کسب کنید.
  • سئو خارجی:
  •  این نوع سئو بر روی تمام فعالیت‌هایی متمرکز می‌شود که خارج از صفحه سایت شما  انجام می‌شود. یعنی تعداد ناشرانی که به شما پیوند یا بک لینک می‌دهند، و «اقتدار» نسبی آن ناشران، بر میزان رتبه بالای شما برای کلمات کلیدی مورد علاقه‌تان تأثیر می‌گذارد. با ایجاد شبکه با ناشران دیگر، نوشتن پست های مهمان در این وب سایت ها (و پیوند دادن به وب سایت خود)، و جلب توجه خارجی، می توانید بک لینک های مورد نیاز برای ارتقای وب سایت خود را در تمام SERP های مناسب به دست آورید.
  • سئو فنی:
  • این نوع سئو بر روی باطن وب سایت شما و نحوه کدگذاری صفحات شما تمرکز دارد. فشرده‌سازی تصویر، داده‌های ساختاریافته و بهینه‌سازی فایل‌های CSS همگی اشکال سئوی فنی هستند که می‌توانند سرعت بارگذاری وب‌سایت شما را افزایش دهند – یک فاکتور مهم رتبه‌بندی در چشم موتورهای جستجو مانند گوگل.

2. بازاریابی محتوا

         این اصطلاح به ایجاد و ارتقای دارایی های محتوا به منظور ایجاد آگاهی از برند، رشد ترافیک، تولید             سرنخ و مشتریان اشاره دارد.

          کانال هایی که می توانند در استراتژی بازاریابی محتوای شما نقش داشته باشند عبارتند از:

  • پست های وبلاگ:

         نوشتن و انتشار مقاله در وبلاگ شرکت به شما کمک می کند تخصص صنعت خود را نشان دهید و              ترافیک جستجوی ارگانیک را برای کسب و کار خود ایجاد کنید. این در نهایت به شما فرصت های                بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان وب سایت به سرنخ برای تیم فروش خود می دهد.

  • کتاب های الکترونیکی و وایت پیپر:

            کتاب‌های الکترونیکی، کاغذهای سفید و محتوای طولانی مشابه به آموزش بیشتر بازدیدکنندگان                   وب‌سایت کمک می‌کند. همچنین به شما امکان می دهد برای اطلاعات تماس خواننده، محتوا را                 مبادله کنید، برای شرکت خود سرنخ ایجاد کنید و مردم را در سفر خریدار جابجا کنید.

  • اینفوگرافیک:

        گاهی اوقات، خوانندگان از شما می خواهند که نشان دهید، نه اینکه بنوسید. اینفوگرافیک ها شکلی از            محتوای بصری هستند که به بازدیدکنندگان وب سایت کمک می کند تا مفهومی را تجسم کنند که می             خواهید به آنها کمک کنید یاد بگیرند.

  • محتوای صوتی یا تصویری:

        تلویزیون و رادیو کانال های محبوبی برای بازاریابی دیجیتال هستند. ایجاد محتوایی که می تواند به              صورت آنلاین به عنوان یک ویدیو به اشتراک گذاشته شود یا توسط شنوندگان در رادیو شنیده شود، می          تواند مخاطبان بالقوه شما را تا حد زیادی گسترش دهد.

3. بازاریابی رسانه های اجتماعی

            این روش برند و محتوای شما را در کانال های رسانه های اجتماعی تبلیغ می کند تا آگاهی از برند را              افزایش دهد، ترافیک را افزایش دهد و برای کسب و کار شما سرنخ ایجاد کند.

  • کانال هایی که می توانید در بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده کنید عبارتند از:
  1. فیس بوک
  2. توییتر
  3. لینکدین
  4. اینستاگرام
  5. اسنپ ​​چت
  6. پینترست
  • بسیاری از بازاریابان از این پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای ایجاد یک کمپین ویروسی استفاده می کنند. شراکت با یک تولید کننده محتوای محبوب یا شرکت در روندی که در حال حاضر با مخاطبان گسترده ای طنین انداز شده است، یک استراتژی بازاریابی ویروسی است. هدف این است که چیزی قابل اشتراک بسازیم به این امید که به طور ارگانیک در یک کانال رسانه اجتماعی پخش شود.

4. پرداخت به ازای کلیک (PPC)

  • PPC روشی است برای هدایت ترافیک به وب سایت شما با پرداخت هزینه به ناشر هر بار که روی تبلیغ شما کلیک می شود. یکی از رایج‌ترین انواع PPC، تبلیغات گوگل است که به شما امکان می‌دهد برای اسلات‌های برتر در صفحات نتایج موتور جستجوی Google با قیمت «هر کلیک» پیوندهایی که قرار می‌دهید، پرداخت کنید. کانال های دیگری که می توانید از PPC استفاده کنید عبارتند از:
  • تبلیغات پولی در فیسبوک:

        در اینجا، کاربران می‌توانند برای سفارشی کردن یک ویدیو، پست تصویر یا نمایش اسلاید، که فیس‌بوک          در فیدهای خبری افرادی که با مخاطبان کسب‌وکار شما مطابقت دارند، منتشر کند، هزینه پرداخت کنند.

  • کمپین های تبلیغاتی توییتر:

         در اینجا، کاربران می‌توانند برای قرار دادن یک سری پست یا نشان نمایه در فیدهای خبری یک                   مخاطب خاص، پولی بپردازند که همگی برای دستیابی به یک هدف خاص برای تجارت شما اختصاص            داده شده است. این هدف می تواند ترافیک وب سایت، دنبال کنندگان بیشتر توییتر، مشارکت توییت             یا حتی دانلود اپلیکیشن باشد.

  •  پیام های حمایت شده در لینکدین:

           در اینجا، کاربران می‌توانند برای ارسال مستقیم پیام‌ها به کاربران خاص لینکدین بر اساس صنعت و               پیشینه آن‌ها پول بپردازند.

5. بازاریابی وابسته

این یک نوع تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما برای تبلیغ محصولات یا خدمات دیگران در وب سایت خود کمیسیون دریافت می کنید. کانال های بازاریابی وابسته عبارتند از:

میزبانی تبلیغات ویدیویی از طریق برنامه YouTube

 ارسال پیوندهای وابسته از حساب های رسانه های اجتماعی شما

این بخشی از موج نسبتاً جدید اینفلوئنسر مارکتینگ است. ایجاد یک کمپین با استفاده از اینفلوئنسرها می تواند شکل بسیار موثری از بازاریابی وابسته باشد. پیدا کردن تولیدکنندگان محتوای مناسب می تواند کمپین دیجیتالی شما را به سطح بالاتری برساند.

6. تبلیغات بومی

تبلیغات بومی به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که عمدتاً مبتنی بر محتوا هستند و در یک پلتفرم در کنار محتوای غیر پولی دیگر نمایش داده می‌شوند. پست های حمایت شده توسط BuzzFeed مثال خوبی هستند، اما بسیاری از مردم همچنین تبلیغات رسانه های اجتماعی را “بومی” می دانند.

 مثلاً تبلیغات فیسبوک و تبلیغات اینستاگرام.

7. اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری اطلاق می شود که عملیات اصلی بازاریابی شما را خودکار می کند. بسیاری از بخش‌های بازاریابی می‌توانند کارهای تکراری را که در غیر این صورت به صورت دستی انجام می‌دهند، خودکار کنند، مانند:

خبرنامه های ایمیل:

 اتوماسیون ایمیل فقط به شما این امکان را نمی دهد که به طور خودکار برای مشترکین خود ایمیل ارسال کنید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا لیست مخاطبین خود را در صورت نیاز کوچک و گسترش دهید تا خبرنامه‌های شما فقط به افرادی ارسال شود که می‌خواهند آنها را در صندوق ورودی خود ببینند.

زمان بندی پست شبکه های اجتماعی:

 اگر می خواهید حضور سازمان خود را در یک شبکه اجتماعی افزایش دهید، باید مرتباً پست بگذارید. این باعث می شود ارسال دستی کمی روند سرکش باشد. ابزارهای زمان‌بندی رسانه‌های اجتماعی محتوای شما را برای شما به کانال‌های رسانه‌های اجتماعی شما هدایت می‌کنند، بنابراین می‌توانید زمان بیشتری را صرف تمرکز بر استراتژی محتوا کنید.

جریان های کاری رهبری کننده:

 تولید سرنخ ها و تبدیل آن سرنخ ها به مشتری می تواند یک فرآیند طولانی باشد. شما می توانید این فرآیند را با ارسال ایمیل ها و محتوای خاص سرنخ ها، زمانی که با معیارهای خاصی مطابقت دارند، خودکار کنید.

پیگیری و گزارش کمپین:

کمپین های بازاریابی می توانند شامل افراد مختلف، ایمیل ها، محتوا، صفحات وب، تماس های تلفنی و غیره باشند. اتوماسیون بازاریابی می‌تواند به شما کمک کند هر چیزی را که روی آن کار می‌کنید بر اساس کمپینی که ارائه می‌کند مرتب کنید، و سپس عملکرد آن کمپین را بر اساس پیشرفت همه این اجزا در طول زمان پیگیری کنید.

8. بازاریابی ایمیلی

شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان راهی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها و رویدادها و همچنین هدایت افراد به سمت وب سایت کسب و کار استفاده می شود. انواع ایمیل هایی که ممکن است در کمپین بازاریابی ایمیلی ارسال کنید عبارتند از:

خبرنامه های اشتراک وبلاگ

ایمیل های پیگیری به بازدیدکنندگان وب سایتی که چیزی را دانلود کرده اند

ایمیل های خوش آمدگویی مشتری

تبلیغات تعطیلات برای اعضای برنامه وفاداری

نکات یا ایمیل های سری مشابه برای پرورش مشتری

9. روابط عمومی آنلاین

روابط عمومی آنلاین، عملی است برای تضمین پوشش آنلاین به دست آمده با نشریات دیجیتال، وبلاگ ها و سایر وب سایت های مبتنی بر محتوا. این بسیار شبیه روابط عمومی سنتی است، اما در فضای آنلاین. کانال هایی که می توانید برای به حداکثر رساندن تلاش های روابط عمومی خود استفاده کنید عبارتند از:

ارتباط با خبرنگاران از طریق شبکه های اجتماعی:

به عنوان مثال، گفتگو با روزنامه نگاران در توییتر، راهی عالی برای ایجاد رابطه با مطبوعات است که فرصت های رسانه ای کسب شده برای شرکت شما ایجاد می کند.

بررسی آنلاین جذاب شرکت شما:

  وقتی کسی شرکت شما را به صورت آنلاین بررسی می کند، چه آن بررسی خوب یا بد باشد، غریزه شما ممکن است این باشد که آن را لمس نکنید. برعکس، بررسی‌های جذاب شرکت به شما کمک می‌کند برند خود را انسانی کنید و پیام‌های قدرتمندی ارائه دهید که از شهرت شما محافظت می‌کند.

نظرات جذاب در وب سایت یا وبلاگ شخصی شما:

مشابه روشی که شما به بررسی های شرکت خود پاسخ می دهید، پاسخ به افرادی که محتوای شما را می خوانند بهترین راه برای ایجاد مکالمه سازنده در اطراف صنعت شما است.

10. بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا به یک روش بازاریابی اشاره دارد که در آن شما مشتریان را در هر مرحله از سفر خریدار جذب می کنید، درگیر می کنید و خوشحال می کنید. شما می توانید از هر تاکتیک بازاریابی دیجیتالی که در بالا ذکر شده است، در طول یک استراتژی بازاریابی درونگرا، برای ایجاد تجربه ای برای مشتری استفاده کنید که با مشتری کار می کند، نه علیه او.

 در اینجا چند نمونه کلاسیک از بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی سنتی آورده شده است:

  • وبلاگ نویسی در مقابل تبلیغات پاپ آپ
  • بازاریابی ویدئویی در مقابل تبلیغات تجاری
  • لیست مخاطبین ایمیل در مقابل هرزنامه ایمیل

11. محتوای حمایت شده(رپورتاژاگهی)

با محتوای حمایت‌شده، شما به‌عنوان یک برند به شرکت یا نهاد دیگری پول می‌دهید تا محتوایی را ایجاد و تبلیغ کند که به نوعی درباره برند یا خدمات شما بحث می‌کند.

یکی از انواع محبوب محتوای حمایت شده، اینفلوئنسر مارکتینگ است. با این نوع محتوای حمایت‌شده، یک برند از یک اینفلوئنسر در صنعت خود حمایت می‌کند تا پست‌ها یا ویدیوهای مرتبط با شرکت را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کند.

نوع دیگری از محتوای حمایت شده می تواند یک پست وبلاگ یا مقاله باشد که برای برجسته کردن یک موضوع، خدمات یا نام تجاری نوشته شده است.

12. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

هنگامی که یک سرنخ بالقوه در حال جستجوی محصول یا کسب و کاری است که به محصول شما مرتبط است، این یک فرصت عالی برای ارتقاء است. تبلیغات پولی و سئو دو استراتژی عالی برای ارتقای کسب و کار شما برای سرمایه گذاری بر روی آن سرنخ های آینده هستند. بازاریابی موتورهای جستجو راه دیگری برای افزایش ترافیک وب سایت با قرار دادن تبلیغات پولی در موتورهای جستجو است. دو سرویس محبوب SEM عبارتند از Bing Ads و Google Ads این تبلیغات پولی به‌طور یکپارچه در بالای صفحات نتایج موتور جستجو قرار می‌گیرند و دید فوری را به شما می‌دهند. این نیز نمونه ای از تبلیغات بومی موثر است.

13. بازاریابی پیام فوری(SMS)

بازاریابی محصولات خود از طریق پلتفرم‌های پیام‌رسان راهی سریع برای دستیابی به سرنخ‌های بالقوه است، حتی برای کسانی که شماره تلفن همراه خود را ارائه نکرده‌اند. این یک راه ساده است تا مخاطبان خود را از فروش های فلش، محصولات جدید یا به روز رسانی های سفارشات خود مطلع کنید. اگر مشتریان شما سؤالی دارند یا به اطلاعات بیشتری نیاز دارند، این نیز راهی مناسب برای اتصال آنها به خدمات مشتری است. می‌توانید پیام‌ها را مستقیماً از طریق پیامک یا از طریق پیام‌ها در پلتفرم‌هایی مانند Facebook Messenger یا WhatsApp ارسال کنید.

یک بازاریاب دیجیتال چه می کند؟

بازاریابان دیجیتال مسئول هدایت آگاهی از برند و تولید سرنخ از طریق تمام کانال های دیجیتالی – اعم از رایگان و پولی – هستند که در اختیار یک شرکت هستند. این کانال ها شامل رسانه های اجتماعی، وب سایت خود شرکت، رتبه بندی موتورهای جستجو، ایمیل، تبلیغات نمایشی و وبلاگ شرکت است.

دیجیتال مارکتینگ معمولاً روی یک شاخص عملکرد کلیدی متفاوت (KPI) برای هر کانال تمرکز می کند تا بتواند عملکرد شرکت را در هر کانال به درستی اندازه گیری کند. برای مثال، یک بازاریاب دیجیتال که مسئولیت سئو را بر عهده دارد، «ترافیک ارگانیک» وب سایت خود را اندازه گیری می کند. در شرکت‌های کوچک، یک متخصص عمومی ممکن است همزمان صاحب بسیاری از تاکتیک‌های بازاریابی دیجیتالی باشد که در بالا توضیح داده شد. در شرکت‌های بزرگ‌تر، این تاکتیک‌ها متخصصان متعددی دارند که هر کدام تنها بر یک یا دو کانال دیجیتال برند تمرکز دارند.

مدیر سئو

KPIهای اصلی: ترافیک ارگانیک

به طور خلاصه، مدیران سئو کسب و کار را در رتبه بندی گوگل قرار می دهند. با استفاده از روش‌های مختلف برای بهینه‌سازی موتورهای جستجو، این شخص ممکن است مستقیماً با سازندگان محتوا کار کند تا مطمئن شود محتوایی که تولید می‌کند در Google عملکرد خوبی دارد – حتی اگر شرکت این محتوا را در رسانه‌های اجتماعی نیز پست کند.

کارشناس بازاریابی محتوا

KPIهای اصلی: زمان در صفحه، ترافیک کلی وبلاگ، مشترکین کانال یوتیوب و یا اینستاگرام

متخصصان بازاریابی محتوا، تولیدکنندگان محتوای دیجیتال هستند. آنها اغلب تقویم وبلاگ نویسی شرکت را پیگیری می کنند و استراتژی محتوایی را ارائه می دهند که شامل ویدیو نیز می شود. این متخصصان اغلب با افراد در بخش‌های دیگر کار می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که محصولات و کمپین‌هایی که کسب‌وکار راه‌اندازی می‌کند با محتوای تبلیغاتی در هر کانال دیجیتال پشتیبانی می‌شود.

مدیر رسانه های اجتماعی

KPIهای اصلی: دنبال‌کردن، برداشت‌ها، اشتراک‌گذاری‌ها

نقش یک مدیر رسانه های اجتماعی را به راحتی می توان از عنوان استنباط کرد، اما اینکه کدام شبکه های اجتماعی را برای شرکت مدیریت می کنند به صنعت بستگی دارد. مهم‌تر از همه، مدیران رسانه‌های اجتماعی یک برنامه زمان‌بندی پست برای محتوای نوشتاری و بصری شرکت ایجاد می‌کنند. این کارمند همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا یک استراتژی برای پست کردن محتوا در کدام شبکه اجتماعی ایجاد کند.

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

KPIهای اصلی: نرخ باز شدن ایمیل، نرخ کلیک کمپین، نرخ تولید سرنخ (تبدیل).

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی به انتخاب و مدیریت نرم افزاری کمک می کند که به کل تیم بازاریابی اجازه می دهد رفتار مشتریان خود را درک کرده و رشد کسب و کار خود را اندازه گیری کند. از آنجایی که بسیاری از عملیات بازاریابی که در بالا توضیح داده شد ممکن است جدا از یکدیگر اجرا شوند، مهم است که شخصی وجود داشته باشد که بتواند این فعالیت‌های دیجیتال را در کمپین‌های جداگانه گروه‌بندی کند و عملکرد هر کمپین را ردیابی کند.

بازاریابی درونگرا در مقابل بازاریابی دیجیتال:

کدام است؟

بازاریابی درونگرا روشی است که از دارایی های بازاریابی دیجیتال برای جذب، تعامل و خوشحالی مشتریان آنلاین استفاده می کند. از سوی دیگر، دیجیتال مارکتینگ صرفاً یک اصطلاح چتر برای توصیف تاکتیک‌های بازاریابی آنلاین از هر نوعی است، صرف نظر از اینکه آنها ورودی یا خروجی در نظر گرفته می‌شوند.

بازاریابی دیجیتال اغلب با بازاریابی درونگرا مقایسه می شود، اما بین روش های «داخلی» و «برون گرا» تفاوتی قائل نمی شود. این بیشتر یک اصطلاح کلی برای تمام بازاریابی هایی است که شامل ارتباطات دیجیتال می شود، در حالی که بازاریابی درونگرا بیشتر یک استراتژی است.

هدف تاکتیک‌های دیجیتال خروجی ارائه یک پیام بازاریابی در برابر هر چه بیشتر افراد در فضای آنلاین است – صرف نظر از اینکه مرتبط باشد یا مورد استقبال قرار گیرد. به عنوان مثال، تبلیغات بنری پر زرق و برقی که در بالای بسیاری از وب سایت ها مشاهده می کنید، سعی می کنند یک محصول یا تبلیغ را به افرادی که لزوماً آماده دریافت آن نیستند، هدایت کنند.

از سوی دیگر، بازاریابانی که از تاکتیک‌های ورودی دیجیتال استفاده می‌کنند، از محتوای آنلاین برای جذب مشتریان هدف خود به وب‌سایت‌های خود با ارائه دارایی‌هایی که برای آنها مفید است، استفاده می‌کنند. یکی از ساده‌ترین و در عین حال قدرتمندترین دارایی‌های بازاریابی دیجیتال ورودی، یک وبلاگ است که به وب‌سایت شما اجازه می‌دهد تا از عباراتی که مشتریان ایده‌آل شما جستجو می‌کنند، سرمایه‌گذاری کند.

آیا بازاریابی دیجیتال برای همه مشاغل کار می کند؟

بازاریابی دیجیتال می تواند برای هر کسب و کاری در هر صنعتی کار کند. صرف نظر از آنچه شرکت شما می فروشد، بازاریابی دیجیتال همچنان شامل ساختن شخصیت های خریدار برای شناسایی نیازهای مخاطبان و ایجاد محتوای آنلاین ارزشمند است. با این حال، این بدان معنا نیست که همه مشاغل باید یک استراتژی بازاریابی دیجیتال را به یک روش اجرا کنند.

بازاریابی دیجیتال B2B

اگر شرکت شما کسب و کار (B2B) است، تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شما احتمالاً حول محور تولید سرنخ آنلاین است و هدف نهایی این است که کسی با یک فروشنده صحبت کند. به همین دلیل، نقش استراتژی بازاریابی شما جذب و تبدیل بالاترین کیفیت سرنخ ها برای فروشندگان شما از طریق وب سایت و کانال های دیجیتالی است.

فراتر از وب‌سایت خود، احتمالاً تصمیم می‌گیرید تلاش‌های خود را بر روی کانال‌های متمرکز بر کسب‌وکار مانند LinkedIn متمرکز کنید، جایی که جمعیت‌شناسی شما وقت خود را آنلاین می‌گذراند.

بازاریابی دیجیتال B2C

اگر شرکت شما (B2C) است، بسته به قیمت محصولات شما، احتمالاً هدف تلاش های دیجیتال مارکتینگ شما جذب افراد به وب سایت شما و تبدیل آنها به مشتری بدون نیاز به صحبت با آنها است.

به همین دلیل، احتمالاً کمتر بر روی «سرنخ‌ها» به معنای سنتی آن تمرکز می‌کنید، و بیشتر بر روی ایجاد سفر سریع خریدار تمرکز می‌کنید، از لحظه‌ای که شخصی وارد وب‌سایت شما می‌شود تا لحظه‌ای که خرید می‌کند. . این اغلب به این معنی است که ویژگی‌های محصول شما در محتوای شما در قیف بازاریابی بالاتر از یک تجارت B2B است، و ممکن است لازم باشد از فراخوان‌های اقدام قوی‌تر (CTA) استفاده کنید.

چه نوع محتوای دیجیتالی باید ایجاد کنم؟

نوع محتوایی که ایجاد می کنید به نیازهای مخاطبان شما در مراحل مختلف سفر خریدار بستگی دارد. شما باید با ایجاد شخصیت های خریدار شروع کنید تا مشخص کنید که اهداف و چالش های مخاطبان در رابطه با تجارت شما چیست. در سطح پایه، محتوای آنلاین شما باید به آنها کمک کند تا به این اهداف برسند و بر چالش های خود غلبه کنند.

سپس، باید به این فکر کنید که چه زمانی به احتمال زیاد آماده مصرف این محتوا هستند، در رابطه با اینکه در چه مرحله ای از سفر خریدار خود هستند. ما به این نگاشت محتوا می گوییم.

با نقشه برداری محتوا، هدف قرار دادن محتوا بر اساس موارد زیر است:

  • ویژگی های شخصی که آن را مصرف می کند (این جایی است که شخصیت های خریدار وارد می شوند).
  • آن شخص چقدر به خرید نزدیک است (یعنی مرحله چرخه زندگی او)
  • از نظر قالب محتوای شما، چیزهای مختلفی برای امتحان کردن وجود دارد.

در اینجا چند گزینه وجود دارد که توصیه می کنیم در هر مرحله از سفر خریدار استفاده کنید:

  • مرحله آگاهی
  • پست های وبلاگ

              برای افزایش ترافیک ارگانیک شما زمانی که با یک سئو قوی و استراتژی کلمات کلیدی همراه باشد                 عالی است.

               اینفوگرافیک بسیار قابل اشتراک‌گذاری، به این معنی که وقتی دیگران محتوای شما را به اشتراک                   می‌گذارند، شانس شما را برای یافتن از طریق رسانه‌های اجتماعی افزایش می‌دهند.

  • ویدیوهای کوتاه

         باز هم، این موارد بسیار قابل اشتراک‌گذاری هستند و می‌توانند با میزبانی مخاطبان جدید در                     پلتفرم‌هایی مانند YouTube، برند شما را پیدا کنند.

مرحله بررسی

  • کتابهای الکترونیکی

         برای تولید سرنخ عالی است زیرا عموماً جامع‌تر از پست وبلاگ یا اینفوگرافیک هستند، به این معنی که            احتمال بیشتری وجود دارد که کسی اطلاعات تماس خود را برای دریافت آن مبادله کند.

  • گزارش های تحقیقاتی

         باز هم، این یک محتوای با ارزش بالا است که برای تولید سرنخ عالی است. گزارش‌های تحقیقاتی و             داده‌های جدید برای صنعت شما نیز می‌توانند برای مرحله آگاهی کارساز باشند، زیرا اغلب توسط                 رسانه‌ها یا مطبوعات صنعت انتخاب می‌شوند.

  • وبینارها

           از آنجایی که وبینارها شکلی دقیق تر و تعاملی از محتوای ویدیویی هستند، وبینارها یک قالب                     محتوای مرحله بررسی موثر هستند زیرا محتوای جامع تری نسبت به یک پست وبلاگ یا ویدیوی                 کوتاه ارائه می دهند.

مرحله تصمیم گیری

  • مطالعات موردی

           داشتن مطالعات موردی دقیق در وب سایت شما می تواند شکل موثری از محتوا برای کسانی باشد              که آماده تصمیم گیری خرید هستند، زیرا به شما کمک می کند تا بر تصمیم آنها تأثیر مثبتی داشته                 باشید.

  • گواهینامه ها

            اگر مطالعات موردی برای کسب و کار شما مناسب نیست، داشتن توضیحات کوتاه در اطراف وب                   سایت شما جایگزین خوبی است. برای برندهای B2C، کمی بیشتر به توصیفات فکر کنید. اگر شما                 یک برند لباس هستید، این عکس‌ها ممکن است به شکل عکس‌هایی باشد که نشان می‌دهد                     دیگران چگونه پیراهن یا لباسی را طراحی کرده‌اند، که از یک هشتگ مارک گرفته شده است که در                  آن افراد می‌توانند مشارکت کنند.

چگونه دیجیتال مارکتینگ را انجام دهم؟

  1. اهداف خود را مشخص کنید.
  2. مخاطب هدف خود را شناسایی کنید.
  3. برای هر کانال دیجیتال بودجه تعیین کنید.
  4. تعادل خوبی بین استراتژی های دیجیتال پولی و رایگان ایجاد کنید.
  5. محتوای جذاب ایجاد کنید.
  6. دارایی های دیجیتال خود را برای موبایل بهینه کنید.
  7. انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی
  8. بر اساس تجزیه و تحلیلی که اندازه گیری می کنید، تکرار کنید.
  1. اهداف خود را مشخص کنید.

هنگامی که برای اولین بار بازاریابی دیجیتال را شروع می کنید، بسیار مهم است که با شناسایی و تعریف اهداف خود شروع کنید، زیرا بسته به آن اهداف، استراتژی خود را متفاوت می سازید. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش آگاهی از برند است، ممکن است بخواهید توجه بیشتری به دستیابی به مخاطبان جدید از طریق رسانه های اجتماعی داشته باشید.

  1. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

ما قبلاً به این موضوع اشاره کرده‌ایم، اما یکی از بزرگترین مزایای دیجیتال مارکتینگ، فرصت هدف قرار دادن مخاطبان خاص است – با این حال، اگر ابتدا مخاطبان هدف خود را شناسایی نکرده باشید، نمی‌توانید از این مزیت استفاده کنید.

البته، مهم است که توجه داشته باشید، مخاطبان هدف شما ممکن است بسته به کانال یا اهدافی که برای یک محصول یا کمپین خاص دارید متفاوت باشد.

برای مثال، شاید متوجه شده باشید که بیشتر مخاطبان اینستاگرام شما جوان‌تر هستند و میم‌های خنده‌دار و ویدیوهای سریع را ترجیح می‌دهند – اما مخاطبان لینکدین شما افراد حرفه‌ای مسن‌تری هستند که به دنبال توصیه‌های تاکتیکی بیشتری هستند. شما می خواهید محتوای خود را طوری تغییر دهید که برای این مخاطبان هدف متفاوت جذاب باشد.

  1. برای هر کانال دیجیتال بودجه تعیین کنید.

مانند هر چیز دیگری، بودجه ای که تعیین می کنید واقعاً به عناصری از بازاریابی دیجیتال بستگی دارد که می خواهید به استراتژی خود اضافه کنید.

اگر روی تکنیک‌های ورودی مانند سئو، رسانه‌های اجتماعی و تولید محتوا برای یک وب‌سایت از قبل موجود تمرکز می‌کنید، خبر خوب این است که اصلاً به بودجه زیادی نیاز ندارید. در بازاریابی درونگرا، تمرکز اصلی بر ایجاد محتوای با کیفیت بالا است که مخاطبان شما مایل به مصرف آن باشند، که مگر اینکه قصد دارید کار را برون سپاری کنید، تنها سرمایه گذاری که نیاز دارید زمان شما است.

  1. تعادل خوبی بین استراتژی های دیجیتال پولی و رایگان ایجاد کنید.

یک استراتژی بازاریابی دیجیتال احتمالاً به جنبه های پولی و رایگان نیاز دارد تا واقعاً مؤثر باشد.

به عنوان مثال، اگر برای شناسایی نیازهای مخاطبان خود برای ساختن پرسونای خریدار جامع وقت صرف کنید، و بر ایجاد محتوای آنلاین با کیفیت برای جذب و تبدیل آنها تمرکز کنید، احتمالاً در شش ماه اول با وجود حداقل تبلیغات، نتایج قوی خواهید دید. خرج کردن.

با این حال، اگر تبلیغات پولی بخشی از استراتژی دیجیتال شما باشد، ممکن است نتایج سریعتر به دست بیاید.

در نهایت، توصیه می‌شود برای موفقیت طولانی‌مدت و پایدار، روی ایجاد دسترسی ارگانیک (یا «رایگان») با استفاده از محتوا، سئو و رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنید.

هنگامی که شک دارید، هر دو را امتحان کنید، و روند خود را تکرار کنید تا متوجه شوید کدام کانال – پولی یا رایگان – بهترین عملکرد را برای برند شما دارد.

  1. محتوای جذاب ایجاد کنید.

هنگامی که مخاطبان خود را شناختید و بودجه ای در اختیار داشتید، زمان آن فرا رسیده است که برای کانال های مختلفی که قرار است استفاده کنید، محتوا تولید کنید. این محتوا می تواند پست های رسانه های اجتماعی، پست های وبلاگ، تبلیغات PPC، محتوای حمایت شده، خبرنامه های بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر باشد.

البته هر محتوایی که ایجاد می کنید باید برای مخاطبانتان جذاب و جذاب باشد زیرا هدف محتوای بازاریابی افزایش آگاهی از برند و بهبود تولید سرنخ است.

  1. دارایی های دیجیتال خود را برای موبایل بهینه کنید.

یکی دیگر از اجزای کلیدی بازاریابی دیجیتال، بازاریابی موبایلی است. در واقع، استفاده از گوشی های هوشمند به طور کلی 69 درصد از زمان صرف شده برای مصرف رسانه های دیجیتال در ایالات متحده را تشکیل می دهد، در حالی که مصرف رسانه های دیجیتال مبتنی بر دسکتاپ کمتر از نیمی از آن را تشکیل می دهد – و ایالات متحده هنوز هم بزرگ ترین طرفدار تلفن همراه در مقایسه با سایر کشورها نیست.

این بدان معناست که بهینه سازی تبلیغات دیجیتال، صفحات وب، تصاویر رسانه های اجتماعی و سایر دارایی های دیجیتال برای دستگاه های تلفن همراه ضروری است. اگر شرکت شما یک اپلیکیشن موبایل دارد که به کاربران امکان می دهد با برند شما درگیر شوند یا محصولات شما را خریداری کنند، برنامه شما نیز زیر چتر بازاریابی دیجیتال قرار می گیرد.

کسانی که با شرکت شما به صورت آنلاین از طریق دستگاه های تلفن همراه درگیر هستند، باید همان تجربه مثبتی را داشته باشند که روی دسکتاپ دارند. این به معنای اجرای یک طراحی وب سایت سازگار با موبایل یا واکنش گرا است تا مرور را برای افرادی که در دستگاه های تلفن همراه دارند کاربرپسند کند. همچنین ممکن است به معنای کاهش طول فرم‌های تولید سرنخ شما باشد تا تجربه‌ای بدون دردسر برای افرادی که محتوای شما را در حال بارگیری هستند، ایجاد کنید. در مورد تصاویر رسانه های اجتماعی خود، مهم است که همیشه یک کاربر تلفن همراه را در هنگام ایجاد آنها در نظر داشته باشید، زیرا ابعاد تصویر در دستگاه های تلفن همراه کوچکتر است و متن را می توان قطع کرد.

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید دارایی‌های بازاریابی دیجیتال خود را برای کاربران تلفن همراه بهینه کنید، و هنگام اجرای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال، بسیار مهم است که به نحوه ترجمه این تجربه در دستگاه‌های تلفن همراه توجه کنید. با اطمینان از این که این همیشه در ذهن شماست، تجربیات دیجیتالی ایجاد می‌کنید که برای مخاطبانتان مفید است و در نتیجه به نتایجی که به آن امیدوار هستید دست خواهید یافت.

  1. تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید.

بازاریابی دیجیتال همه چیز در مورد دستیابی به مخاطبان هدف از طریق محتوای شخصی سازی شده است – که همه اینها بدون تحقیق موثر کلمات کلیدی امکان پذیر نیست.

انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای بهینه سازی وب سایت و محتوای شما برای سئو و اطمینان از اینکه مردم می توانند کسب و کار شما را از طریق موتورهای جستجو پیدا کنند بسیار مهم است. علاوه بر این، تحقیق کلمات کلیدی رسانه های اجتماعی می تواند برای بازاریابی محصولات یا خدمات شما در کانال های اجتماعی مختلف نیز مفید باشد.

حتی اگر یک استراتژیست سئو تمام وقت نداشته باشید، باز هم می خواهید تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهید. سعی کنید لیستی از کلمات کلیدی با کارایی بالا که به محصولات یا خدمات شما مربوط می شود ایجاد کنید و برای فرصت های بیشتر، تغییرات طولانی را در نظر بگیرید.

  1. بر اساس تجزیه و تحلیلی که اندازه گیری می کنید، تکرار کنید.

در نهایت، برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال موثر برای بلندمدت، بسیار مهم است که تیم شما یاد بگیرد که چگونه بر اساس تجزیه و تحلیل حرکت کند.

به عنوان مثال، شاید بعد از چند ماه متوجه شوید که مخاطبان شما دیگر به محتوای شما در اینستاگرام علاقه مند نیستند، اما آنها آنچه را که در توییتر ایجاد می کنید دوست دارند. مطمئنا، این ممکن است فرصتی برای بررسی مجدد استراتژی اینستاگرام شما به عنوان یک کل باشد، اما همچنین ممکن است نشانه ای باشد که مخاطبان شما کانالی متفاوت را برای مصرف محتوای برند ترجیح می دهند.

از طرف دیگر، شاید متوجه شده باشید که یک صفحه وب قدیمی تر ترافیکی را که قبلاً داشت دریافت نمی کند. می‌توانید صفحه را به‌روزرسانی کنید یا به طور کامل از شر آن خلاص شوید تا اطمینان حاصل کنید که بازدیدکنندگان جدیدترین و مرتبط‌ترین محتوا را برای نیازهای خود پیدا می‌کنند.

بازاریابی دیجیتال فرصت‌های بسیار انعطاف‌پذیری را برای رشد مستمر به کسب‌وکارها ارائه می‌کند – اما این به شما بستگی دارد که از آنها استفاده کنید.

من آماده هستم تا آموزش دیجیتال مارکتینگ را یاد بگیریم. حالا چی؟

اگر در حال حاضر بازاریابی دیجیتال انجام می دهید، احتمالاً حداقل به بخش هایی از مخاطبان خود به صورت آنلاین دسترسی پیدا می کنید. بدون شک می توانید به برخی از زمینه های استراتژی خود فکر کنید که می تواند از کمی بهبود استفاده کند.

به همین دلیل است که ما یک راهنمای گام به گام ایجاد کردیم تا به شما در ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی کمک کند که واقعاً مؤثر باشد، چه مبتدی کامل باشید و چه کمی تجربه بیشتر داشته باشید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

جون ما روی یکی کلیک کن!

میانگین نمرات 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

دوست خوبم شما هنوز به ما رای ندادی!

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

Avatar for جواد میرزایی

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران -عاشق یادگیری به خصوص در زمینه دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر در زمینه های -طراحی سایت -SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو -تولید محتوا-کپی رایتر -لینک سازی برای سایت ها از هر نوعی -تجزیه و تحلیل تخصصی رقبا در زمینه SEO-بازاریابی الکترونیکی و خیلی کارهای دیگر در این زمینه فعالیت می کنم جواد میرزایی

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *