فاکتورهای مهم سئو(SEO)
انواع فاکتور سئو مهم در موتورهای جستجو
تکنیکال سئو در موتور های جستجو
سئو داخلی: محتوا، معماری سایت، HTML
سئوی خارج از صفحه: شهرت سایت، پیوندها، کاربران
اصول سئو
سئوی گوشه ای
عناصر موجود در هر گروه یا زیر گروه فاکتورهایی هستند که باید در نظر بگیرید تا بخواهید دید ارگانیک و رتبه بندی سایت خود را افزایش دهید. در گوشه سمت راست بالای هر عنصر، مقداری وجود دارد که به شما کمک میکند وزن یا اهمیت آن عنصر خاص را درک کنید – هر چه این عدد بیشتر باشد، وزن بیشتری دارد.
سئو داخلی و خارجی هر کدام دارای چندین زیر گروه هستند و هر فصل از این راهنمای سئو به شما کمک میکند تا در آن جنبه خاص سئو حرکت کنید.
عوامل مهم در سئو:
عوامل سئو در خلاء وجود ندارند. عناوین HTML که به خوبی بهینه شده اند، محتوای ناچیز را جبران نمی کنند. اگر موتورهای جستجو نتوانند به راحتی صفحات شما را بخزند، سرعت بالای سایت کمکی نخواهد کرد. به عبارت ساده، داشتن چندین عامل مثبت می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد، اما عوامل منفی می توانند این شانس را بدتر کنند.
عوامل رتبه بندی جستجو در صفحه تقریباً به طور کامل در کنترل ناشر است. همچنین در اینجا بسیار مهم است که بین پاسخگویی به نیازهای مخاطبان و دوستانه ساختن صفحات خود برای موتور جستجو تعادل ایجاد کنید.
عنوان صفحه یا مقاله، عمق تحقیق، کلمات کلیدی استفاده شده و غیره باید با در نظر گرفتن نیازهای مخاطب خاص شما مورد استفاده قرار گیرد. سرفصل های HTML، متن لنگر (انکر تکست)و موارد دیگر باید سرنخ هایی را برای موتورهای جستجو و مخاطبان شما در مورد ارتباط محتوای شما ارائه دهند. معماری سایت شما باید به خزنده های موتورهای جستجو کمک کند تا در سایت شما حرکت کنند و به کاربران کمک کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.
موتورهای جستجو فقط آنچه را که در صفحه است و برای کاربران قابل مشاهده است ارزیابی نمی کنند. عوامل رتبهبندی خارج از صفحه معمولاً تحت تأثیر مستقیم سازنده یا ناشر نیستند. موتورهای جستجو شهرت، کیفیت بک لینک های یک سایت، موقعیت جغرافیایی کاربر و بسیاری از عوامل دیگر را برای ارائه مرتبط ترین نتایج ارزیابی می کنند.
اگرچه کنترل این عوامل بر اساس هر صفحه آسان نیست، اما باید هنگام بهینه سازی سایت برای جستجو در نظر گرفته شوند.
سموم سایت (سئو سیاه)
هنگامی که سئو به خوبی انجام شود، به همان اندازه که به نفع سایت ها است، برای موتورهای جستجو نیز مفید است. سئو به موتورهای جستجو کمک می کند تا نتایج جستجوی بهتری را در اختیار کاربران قرار دهند. با این حال، استفاده از تکنیکهای سئو که هدف آن دستکاری سیگنالهای رتبهبندی برای کسب مزیت ناعادلانه نسبت به رقابت است، میتواند نتیجه معکوس داشته باشد.
ما هرزنامهها و تکنیکهای مشکوک را به «سموم» گروهبندی میکنیم. استفاده از آنها می تواند منجر به دریافت جریمه رتبه بندی صفحات شما یا حتی محروم شدن کامل از نتایج جستجو شود.
جایگاه های سئو
جدید برای سال 2021، ما بخش Niches را به جدول تناوبی SEO خود اضافه کرده ایم. مهم نیست که در چه عمودی یا صنعتی هستید، پیروی از جدول تناوبی اصلی می تواند به بهبود دید جستجوی شما کمک کند. با این حال، مواردی وجود دارد که سئو شامل عناصر مختلف یا اضافه شده است. در این بخش جدید، به چگونگی بهبود سئوی محلی، سئوی جدید/انتشاری و سئوی تجارت الکترونیک می پردازیم.
2 Comments