دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

زمان مطالعه: 10 دقیقه
5
(1)

بازاریابی دیجیتال

با توجه به توسعه اینترنت، و سایر فناوری های حوزه دیجیتال، به لطف اینها بازاریابی محتول شده.

بسیاری از فروشندگان خدمات بسیار گسترده تری از محصولات، خدمات و قیمت های مختلف و روش راحت تری برای انتخاب و خرید اقلام برای مصرف کنندگان ارائه می دهند.

همچنین پلتفرم‌های فناوری از رایانه‌های رومیزی و لپ‌تاپ گرفته تا دستگاه‌های هوشمند و تبلت برای مصرف‌کنندگان وجود دارد. برای سازمان‌ها، رسانه‌های دیجیتال و پلت‌فرم‌های فناوری جدید این فرصت را می‌دهند تا به بازارهای جدید گسترش یابند، خدمات جدید ارائه کنند، تکنیک‌های جدید ارتباطات آنلاین را به کار ببرند و در شرایط برابر با کسب‌وکارهای بزرگ‌تر رقابت کنند. برای کسانی که در این سازمان ها کار می کنند، این فرصت را می دهد تا مهارت های جدید را توسعه دهند و از این ابزارهای جدید برای بهبود رقابت پذیری شرکت استفاده کنند.

در عین حال، اینترنت و پلتفرم‌های فناوری دیجیتال مرتبط، تهدیدات بسیاری را برای سازمان‌ها ایجاد می‌کند. به عنوان مثال، شرکت‌های آنلاین مانند ASOS.com (پوشاک)، Amazon.com (کتاب و خرده‌فروشی)، iTunes (موسیقی) و Expedia (سفر) بخش قابل توجهی از بازار خود را تسخیر کرده‌اند و ترس را به بازیکنان موجود وارد کرده‌اند. اکنون بسیاری از مصرف کنندگان به طور منظم از شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر به عنوان بخشی از زندگی روزمره خود استفاده می کنند. درگیر کردن این مشتریان یک چالش مداوم است، اما همانطور که خواهیم دید، شرکت هایی مانند ASOS از این فرصت ها برای تعامل با مشتریان استفاده کرده اند و این به آنها کمک کرده تا به عنوان یک برند جهانی توسعه پیدا کنند.

اگر دوست داری درباره روندهای کلیدی دیجیتال مارکتینگ بیاموزی و استراتژی بازاریابی دیجیتال خودت را برای بهینه سازی تبلیغات از طریق کانال های آنلاین مانند موتورهای جستجو، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و برنامه های تلفن همراه با سایت دیجیتال مارکتینگ فارسی همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بازاریابی دیجیتال، همچنین به عنوان بازاریابی آنلاین شناخته می شود، به تبلیغاتی اشاره دارد که از طریق کانال های دیجیتال برای ارتقای برندها و ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه با استفاده از اینترنت و سایر اشکال ارتباطات دیجیتال از جمله:

  1. موتورهای جستجو
  2. وب سایت ها
  3. رسانه های اجتماعی
  4. پست الکترونیک
  5. برنامه های موبایل
  6. پیامک زدن
  7. تبلیغات مبتنی بر وب

به طور خلاصه، اگر یک کمپین بازاریابی از یکی از کانال های رسانه آنلاین فوق استفاده می کند، بازاریابی دیجیتال است.

امروزه مصرف کنندگان برای تحقیق در مورد محصولات به شدت به ابزارهای دیجیتال متکی هستند. طبق تحقیقات HubSpot، حدود 77 درصد از مشتریان قبل از درگیر شدن با یک نام تجاری به صورت آنلاین در مورد آن تحقیق می کنند. در همین حال، 51 درصد از مصرف کنندگان می گویند که از گوگل برای تحقیق در مورد محصولات قبل از خرید استفاده می کنند.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

خدمات سایت دیجیتال مارکتینگ فارسی

  • خدمات دیجیتال مارکتینگ
  • خدمات سئو
  • خدمات PPC
  • خدمات طراحی وب سایت
  • خدمات رسانه های اجتماعی
  • خدمات تبلیغات دیجیتال
  • خدمات بازاریابی محتوا
  • آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اموزش دیجیتال مارکتینگ را با ما به صورت رایگان تجربه کنید 

اگر خواسته باشیم یک تعریف کلی داشته باشیم از دیجیتال مارکتینگ می توان گفت بازاریابی دیجیتال به تبلیغاتی اطلاق می شود که از طریق کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، ایمیل و برنامه های موبایل ارائه می شود. با استفاده از این کانال های رسانه آنلاین در سطح وب.

بازاریابی دیجیتال روشی است که شرکت ها از طریق آن کالاها، خدمات و برند خودشان را معرفی می کنند.

مصرف کنندگان برای تحقیق در مورد محصولات به شدت به ابزارهای دیجیتال متکی هستند. به عنوان مثال، بینش‌های بازاریابی Think with Google دریافتند که 48٪ از مصرف کنندگان سوالات خود را از موتورهای جستجو شروع می کنند، در حالی که 33٪ به وب سایت های مارک و 26٪ در برنامه های تلفن همراه جستجو می کنند.

در حالی که بازاریابی دیجیتال امروزی سیستم عظیمی از کانال‌ها است که بازاریاب‌ها به سادگی باید برندهای خود را به آن وارد کنند، تبلیغات آنلاین بسیار پیچیده‌تر از کانال‌ها به تنهایی است. برای دستیابی به پتانسیل واقعی بازاریابی دیجیتال، بازاریابان باید در دنیای گسترده و پیچیده امروزی بین کانالی کاوش کنند تا استراتژی هایی را کشف کنند که از طریق بازاریابی تعاملی تأثیر می گذارد.

 بازاریابی تعاملی روشی برای ایجاد تعاملات معنادار با مشتریان بالقوه و بازگشتی بر اساس داده هایی است که در طول زمان جمع آوری می کنید. با درگیر کردن مشتریان در یک چشم انداز دیجیتال، آگاهی از برند ایجاد می کنید، خود را به عنوان یک رهبر فکری صنعت معرفی می کنید و زمانی که مشتری آماده خرید است، کسب و کار خود را در خط مقدم قرار می دهید.

با اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال همه‌کانالی، بازاریابان می‌توانند بینش‌های ارزشمندی را در مورد رفتارهای مخاطبان هدف جمع‌آوری کنند و در عین حال راه را به روی روش‌های جدید تعامل با مشتری باز کنند. علاوه بر این، شرکت ها می توانند انتظار داشته باشند که شاهد افزایش در حفظ مشتری باشند. طبق گزارش Invesp، شرکت‌هایی که استراتژی‌های تعامل با مشتری همه‌کانالی قوی دارند، در مقایسه با شرکت‌هایی با برنامه‌های همه‌کاناله ضعیف که نرخ حفظ آن‌ها فقط ۳۳ درصد است، به طور متوسط ​​۸۹ درصد از مشتریان خود را حفظ می‌کنند.

در مورد آینده بازاریابی دیجیتال، می‌توان انتظار داشت که شاهد افزایش مداوم تنوع دستگاه‌های پوشیدنی در دسترس مصرف‌کنندگان باشیم. فوربس همچنین پیش‌بینی می‌کند که رسانه‌های اجتماعی به طور فزاینده‌ای در فضای B2B محاوره‌ای خواهند شد، محتوای ویدیویی برای اهداف بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) اصلاح می‌شود و بازاریابی ایمیلی حتی شخصی‌تر می‌شود.

«دیجیتال هسته اصلی همه چیز در بازاریابی امروزی است – از «یکی از کارهایی که بازاریابی انجام می دهد» به «کاری که بازاریابی انجام می دهد» تبدیل شده است.

دیجیتال مارکتینگ چه مشکلاتی را می تواندحل کند؟

برای بهینه سازی استراتژی های بازاریابی خودتان، دیجیتال مارکتینگ اجباری است. بازاریابی دیجیتال می تواند به شما کمک کند تا مخاطبان خود را بشناسید، داده های مهمی را در مورد آنها بیاموزید و معیارهایی را ارائه دهید که به تیم بازاریابی شما اعتبار می بخشد.

مشکل: من مخاطبانم را به اندازه کافی برای شروع نمی شناسم.

 شناخت مخاطبان شما زمان می برد، و در حالی که تیم بازاریابی شما ممکن است پرسونای مخاطبی را ایجاد کرده باشد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد، مصرف کنندگانی که فعالانه وقت خود را به صورت آنلاین سپری می کنند ممکن است آنطور که شما انتظار دارید رفتار نکنند. شما باید زبان های مختلف را با اهداف مختلف آزمایش کنید، در نظر داشته باشید که توصیفگرهای خاص برای افراد مختلف و جایگاه آنها در چرخه خرید جذاب است. خود را با مخاطبان خود هماهنگ کنید و اعتباری ایجاد خواهید کرد که شما را از رقبا متمایز می کند.

مشکل: من کانال هایم را برای سئو بهینه نکرده ام.

 صرف نظر از موقعیت شما در فرآیند بازاریابی، داشتن درک درستی از بهترین شیوه های سئو بسیار مهم است. علاوه بر بهبود رتبه موتور جستجو، سئو می تواند تست و بهینه سازی کمپین شما را تقویت و پشتیبانی کند تا اطمینان حاصل شود که محتوای با کیفیت و با ارزشی را که مشتریان بالقوه شما می خواهند ارائه می دهید.

مشکل: من استراتژی رسانه اجتماعی ندارم.

 صرف نظر از اینکه می خواهید یک استراتژی رسانه اجتماعی ارگانیک، یک استراتژی رسانه اجتماعی پولی، یا ترکیبی از این دو ایجاد کنید، مهم است که نوعی بازاریابی اجتماعی در محل داشته باشید. در حالی که رسانه های اجتماعی برای برندسازی و تعامل عالی هستند، می توانند کانال مفیدی برای تبلیغات دیجیتال مارکتینگ نیز باشند. جایگاه مناسب و صدایی ثابت پیدا کنید، صبور باشید و با افزایش فالوورهای شما، تاثیر تبلیغات شما نیز افزایش خواهد یافت.

مشکل: تیم های بازاریابی من در حالت سیلو هستند.

 خروج از سیلوها برای ایجاد ساختارهای زیرک و سیال مهم است. مشتریان شما در یک کانال در انتظار تبلیغات محبوس نیستند، بنابراین تلاش‌های بازاریابی شما باید قابلیت‌های متقابل کانالی را با تیم‌هایی که مجموعه‌های مهارت‌های متعددی را روی میز می‌آورند تا مشتریان را در جایی که هستند، به کار گیرند. هر شبکه اجتماعی و کانال شامل مخاطبان و انتظارات متفاوتی است، بنابراین تلاش‌های بازاریابی ممکن است برای هر یک کاملاً متفاوت به نظر برسد. این شامل لحن، تصاویر، پیشنهادات و حتی زمانی از روز است که پست می‌کنید.

 

مشکل: من از سوی مدیر ارشد مالی خود تحت فشار هستم تا در مورد معیارهایی که از نتیجه پشتیبانی می کنند گزارش دهم.

 بازاریابی دیجیتال از طیف وسیعی از معیارها پشتیبانی می کند که می توان از آنها برای تعیین اثربخشی تلاش های بازاریابی شما استفاده کرد، اما این معیارها باید با دقت انتخاب شوند. هر مورد به آرایش مخاطب و تمرکز بر روی هر کانال بستگی دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، با تعیین اهداف خود برای هر کانال شروع کنید و معیارهایی را تنظیم کنید که CMO شما بیشتر از همه می خواهد ببیند.

سرفصل های دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال در سراسر شبکه عظیمی از نقاط تماس دیجیتالی را در بر می گیرد که مشتریان بارها در روز با آنها تعامل دارند. برای استفاده صحیح از این کانال ها، باید درک درستی از هر یک داشته باشید.

جستجوی پولی:

 جستجوی پولی یا تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) معمولاً به نتیجه حمایت شده در بالا یا کنار صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) اشاره دارد. این تبلیغات برای هر کلیک از شما هزینه دریافت می کنند و می توان آنها را طوری تنظیم کرد که هنگام وارد کردن عبارات جستجوی خاص ظاهر شوند، بنابراین تبلیغات شما برای مخاطبانی که به دنبال چیزی خاص هستند، هدف قرار می گیرند. این تبلیغات می توانند بسیار مؤثر باشند، زیرا بر داده های جمع آوری شده از رفتار آنلاین افراد متکی هستند و برای افزایش ترافیک وب سایت با ارائه تبلیغات مرتبط به افراد مناسب در زمان مناسب استفاده می شوند. این تبلیغات همچنین شامل هدف‌گیری مجدد می‌شوند، به این معنی که بسته به اقدامات مشتریان، ابزارهای اتوماسیون بازاریابی می‌توانند تبلیغات بین پلتفرمی منحصر به فرد و شخصی ایجاد کنند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

سئو فرآیند بهینه سازی محتوا، تنظیمات فنی و دسترسی به وب سایت شما است، به طوری که صفحات شما در بالای نتایج موتور جستجو برای مجموعه خاصی از کلمات کلیدی ظاهر می شوند. استفاده از سئو می‌تواند بازدیدکنندگان را به سمت سایت شما هدایت کند زمانی که رفتاری نشان می‌دهند که نشان می‌دهد در حال جستجوی محصولات مرتبط هستند، که با توجه به اینکه 90٪ از افرادی که جستجو می‌کنند هنوز نظری در مورد یک برند نداشته‌اند، می‌تواند یک تغییر بازی باشد.

  در حالی که PPC و هدف‌گیری مجدد جایگاه خود را دارند، ترافیک آنلاین ارگانیک که از طریق بهینه‌سازی موتورهای جستجو به دست می‌آید، تأثیر زیادی بر رتبه‌بندی جستجو و در نتیجه، ترافیک ارگانیک سایت دارد. با استفاده از کلمات و عبارات کلیدی، می توانید از SEO برای افزایش دید و ایجاد یک رابطه پایدار با مشتری استفاده کنید. سئو به عنوان افزایش رتبه وب سایت در نتایج جستجوی آنلاین و در نتیجه افزایش ترافیک سایت ارگانیک آن با استفاده از کلمات کلیدی و عبارات رایج تعریف می شود. استراتژی‌های سئو قوی در کمپین‌های بازاریابی دیجیتال بسیار تأثیرگذار هستند، زیرا دیده شدن اولین قدم برای یک رابطه پایدار با مشتری است.

بازاریابی محتوا:

 بازاریابی محتوای موثر ماهیت ظاهری تبلیغاتی ندارد، بلکه در خدمت آموزش و الهام بخشیدن به مصرف کنندگانی است که به دنبال اطلاعات هستند. هنگامی که محتوایی را ارائه می دهید که به مخاطبان خود مرتبط باشد، می تواند شما را به عنوان یک رهبر فکری و منبع قابل اعتماد اطلاعات ایمن کند و احتمال اینکه دیگر تلاش های بازاریابی شما در حالت ایستا از بین برود کمتر می شود. در عصر خریدار خودگردان، بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر از تبلیغات جستجوی پولی به دست می آورد، بنابراین ارزش تلاش بیشتری را دارد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

 کلید بازاریابی موثر در رسانه های اجتماعی بسیار فراتر از داشتن حساب های رسانه های اجتماعی فعال است. شما همچنین باید عناصر اجتماعی را در تمام جنبه های تلاش های بازاریابی خود بگنجانید تا تا حد امکان فرصت های اشتراک همتا به همتا را ایجاد کنید. هرچه مخاطبان شما بیشتر الهام بگیرند تا با محتوای شما درگیر شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که آن را به اشتراک بگذارند و به طور بالقوه الهام بخش همتایان خود برای تبدیل شدن به مشتری هستند.

بازاریابی ایمیلی:

 بیش از دو دهه، ایمیل هنوز سریع‌ترین و مستقیم‌ترین راه برای دستیابی به مشتریان با اطلاعات مهم است. امروزه، کمپین های ایمیل موفق باید فوق العاده جذاب، مرتبط، آموزنده و سرگرم کننده باشند تا در صندوق ورودی مشتری شما دفن نشوند. برای موفقیت، ایمیل های بازاریابی شما باید پنج ویژگی اصلی را برآورده کنند. آنها باید قابل اعتماد، مرتبط، گفتگو، هماهنگ در کانال ها و استراتژیک باشند.

بازاریابی موبایلی :

دستگاه های تلفن همراه در جیب ما قرار می گیرند، در کنار تخت ما می نشینند و در طول روز به طور مداوم چک می شوند. این امر بازاریابی در تلفن همراه را بسیار مهم می کند – دو سوم مصرف کنندگان می توانند مارک خاصی را که در هفته گذشته در تلفن همراه تبلیغ کرده اند به یاد بیاورند – اما موبایل نیز با توجه به ماهیت صمیمی آن بسیار ظریف است. پیامک، MMS و بازاریابی درون‌برنامه‌ای همگی گزینه‌هایی برای دسترسی به مشتریان شما در دستگاه‌هایشان هستند، اما فراتر از آن، باید هماهنگی تلاش‌های بازاریابی خود را در سایر کانال‌های بازاریابی دیجیتال خود در نظر بگیرید.

 اتوماسیون بازاریابی :

اتوماسیون بازاریابی یک پلتفرم یکپارچه است که تمام بازاریابی دیجیتال شما را به هم مرتبط می کند. در واقع، شرکت‌هایی که مدیریت رهبری را خودکار می‌کنند، شاهد افزایش ۱۰ درصدی یا بیشتر در درآمد در مدت ۶ تا ۹ ماه هستند. بدون آن، کمپین های شما مانند یک پازل ناتمام با یک قطعه گم شده حیاتی به نظر می رسند. نرم افزار اتوماسیون بازاریابی وظایف و گردش کار بازاریابی را ساده و خودکار می کند، نتایج را اندازه گیری می کند و بازگشت سرمایه (ROI) کمپین های دیجیتالی شما را محاسبه می کند و به شما کمک می کند تا درآمد را سریعتر افزایش دهید. اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند بینش ارزشمندی در مورد اینکه کدام برنامه ها کار می کنند و کدام برنامه ها کار نمی کنند به دست آورید و معیارهایی را ارائه می دهد تا به شما امکان می دهد در مورد تلاش های بازاریابی دیجیتال در نتیجه شرکت خود صحبت کنید.

بازگشت سرمایه (ROI) یک برنامه بازاریابی دیجیتال موفق

ROI بازاریابی دیجیتال بسیار بیشتر از بازپرداخت اولیه تبلیغات بنری استاندارد است، بازاریابی محتوای ارگانیک نیز یک بازیگر اصلی در فضای بازاریابی دیجیتال است.

دیجیتال مارکتینگ فراتر از تبلیغات به مشتریان می رسد. هفتاد درصد از کاربران اینترنت می‌خواهند از طریق محتوا در مقابل تبلیغات سنتی درباره محصولات بیاموزند.

 

بازاریابی دیجیتال، بازاریابی محتوا را هدایت می کند.

 پنج تاکتیک برتر بازاریابی محتوای B2B عبارتند از

  • محتوای رسانه های اجتماعی (92%)
  •  خبرنامه های الکترونیکی (83%)

  • مقالات در وب سایت شما (81%)
  •  وبلاگ ها (80%)

  • رویدادهای حضوری (77%)

بازاریابی دیجیتال برای سئو بسیار مهم است. اولین نتایج جستجوی ارگانیک در حساب Google برای 32.5٪ از سهم ترافیک برای یک عبارت جستجو

برنامه ریزی، اجرا و بهینه سازی برنامه بازاریابی دیجیتال خود را راه اندازی برنامه بازاریابی دیجیتال خود را ابتدا با تعیین مخاطبان و اهداف خود و سپس تعیین معیارهایی برای اطمینان از اینکه همیشه در حال پیشرفت هستید، شروع کنید.

مرحله 1: مخاطبان خود را شناسایی و تقسیم بندی کنید.

 امروزه خریداران انتظار تجربه شخصی در هر نقطه تماس را دارند. برای انجام این کار، شما باید ویژگی های جمعیت شناختی، فرموگرافی، و فنی آنها و همچنین نحوه رسیدگی به سوالات و نقاط دردناک آنها را درک کنید.

مرحله 2: تعیین اهداف و استراتژی اندازه گیری

 از اطلاعات مخاطبان برای تعیین پرسوناها استفاده کنید و دید واضحی از سفر فروش آنها برای تعیین اهداف و استراتژی اندازه گیری خود داشته باشید. معیارهای مهم شامل نمایش‌ها، دسترسی، کلیک‌ها، نرخ عبور کلیک (CTR)، نرخ تعامل، تبدیل‌ها، هزینه به ازای هر سرنخ (CPL)، هزینه موثر هر هزار (eCPM) و همچنین معیارهای پس‌انداز مانند بازگشت سرمایه (ROI) است. بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS)، انتساب اول و چند لمسی، و ارزش مادام العمر مشتری (LCV)

مرحله 3  Adtech کانال های خود را تنظیم کنید.

 پیمایش فناوری تبلیغات ممکن است کمی طول بکشد، بنابراین مطمئن شوید که پلتفرم‌های مدیریت داده مناسب (DMP)، پلت‌فرم‌های سمت تقاضا (DSP)، پلت‌فرم‌های سمت عرضه (SSPS) و مبادلات تبلیغاتی را قبل از شروع به کار دارید. تیم خود را هماهنگ کنید، اهداف همه را در میان بگذارید و نشان دهید که چگونه کانال های آنها با تصویر بزرگ بازاریابی دیجیتال مطابقت دارد.

مرحله 4: راه اندازی و بهینه سازی دیجیتال مارکتینگ می تواند برای کسب، پرورش، ایجاد وفاداری مشتری و برندسازی استفاده شود. معیارها را مرتباً مرور کنید، بنابراین می‌توانید بدانید که در کجا عالی هستید و کجا به کار نیاز دارید تا در این فضای پرتأثیر و پرتقاضا پیشرو شوید.

منبع : marketo

 

شرکت دیجیتال مارکتینگ ایلان وب 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

جون ما روی یکی کلیک کن!

میانگین نمرات 5 / 5. تعداد رای‌ها 1

دوست خوبم شما هنوز به ما رای ندادی!

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

Avatar for جواد میرزایی

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران -عاشق یادگیری به خصوص در زمینه دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر در زمینه های -طراحی سایت -SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو -تولید محتوا-کپی رایتر -لینک سازی برای سایت ها از هر نوعی -تجزیه و تحلیل تخصصی رقبا در زمینه SEO-بازاریابی الکترونیکی و خیلی کارهای دیگر در این زمینه فعالیت می کنم

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!