حجم جستجو چیست و چرا مهم است؟

حجم جستجو چیست و چرا مهم است؟


زمان مطالعه: 3 دقیقه
0
(0)

حجم جستجو سئو (SEO) چیست و چرا مهم است؟

 

برای این کار از ترکیبی از منابع مختلف استفاده می کنیم. مقدار حجم جستجو در ابزارها معمولاً بر اساس داده های یک سال محاسبه می شود و سپس به 12 قسمت تقسیم می شود.

در اصل، ابزارها نشان می دهند که هر کلمه کلیدی در هر ماه چند بار جستجو می شود.

بر اساس این اظهارات، ما در واقع به دنبال کلماتی هستیم که دارای حجم جستجوی خوب و رقابت متوسط ​​تا کم باشند.

تا اینجا ما فهمیدیم که داشتن حجم جستجوی خوب به چه معناست. اما چه چیزی باعث می شود رقابت برای یک کلمه کلیدی متوسط ​​یا پایین باشد؟

ما عوامل مختلفی را در وب سایت هایی که برای یک کلمه کلیدی رتبه بالایی دارند بررسی کردیم، عوامل مورد تجزیه و تحلیل عبارت بودند از:

  • تعداد بک لینک / کیفیت بک لینک / دامنه هایی که بک لینک می دهند.
  • سئو روی صفحه/طول محتوا برای صفحات رتبه بندی شده
  • سن دامنه (همیشه 100٪ نیست، اما می تواند مهم باشد)
  • اعتبار دامنه و صفحه و جریان اعتماد (TF)
  • تاریخچه نتایج جستجو

ما از ابزار UberSuggest برای یافتن کلمات کلیدی خوب استفاده می کنیم.

به طور کلی، هدف از استفاده از این ابزار یافتن حجم جستجو برای کلمات کلیدی خاص، گروه بندی کلمات کلیدی، دنبال کردن فعالیت رسانه های اجتماعی برای رتبه بندی وب سایت در یک دسته بندی برای کلمات کلیدی خاص است.

توجه: در یک راهنمای کوتاه، ما به شما آموزش می‌دهیم که چگونه کلمات کلیدی دشوار را پیدا کنید، تا بدانید دقیقاً به دنبال چه چیزی باشید و همچنین کلمات کلیدی را از یک وب‌سایت یا شخص دیگری رد نکنید.

گزارش کلمه کلیدی پیشنهاد شده توسط Ubersuggest به شرح زیر است:

کلمات کلیدی، حجم جستجو، CPC، هزینه تبلیغات AdWords، کلمه و سطح رقابت و دشواری آن را برای رتبه بندی در نتایج جستجو فراهم می کند.

به عنوان مثال، ما کلمه “نقاشی های هنری معروف” را در این ابزار بررسی کردیم، آن را با حجم جستجو 1300، قیمت cpc: 0.90 دلار، 83: PD & SD: 38 دریافت کردیم که بد نیست اما نشان می دهد که این کلمه بسیار رقابتی است. اما رقابت شدیدی دارد.

طبق تجربه ما، به طور کلی هر کلمه ای که امتیاز بالاتر از 25 را کسب کند در یک دسته نسبتا دشوار و رقابتی قرار می گیرد.

در جای دیگری از این ابزار، نتایج جستجوی گوگل را برای کلمه کلیدی مورد نظر خود خواهید دید و با کلیک بر روی نتیجه، آمار جالبی را مشاهده خواهید کرد.

اولین آمار جالبی که باید به آن توجه کرد میزان محتوای اشتراک گذاری شده در شبکه های اجتماعی است که در واقع میانگین فعالیت و حضور در این شبکه ها را نشان می دهد.

علاوه بر این، آمار رتبه بندی کلمات کلیدی در صفحه، تعداد لینک های صفحه و امتیاز دامنه را خواهید داشت.

مطمئناً بهترین وب سایت ها برای رتبه بهتر در این رتبه هزینه زیادی می پردازند.

ابزار دیگری که استفاده می شود ahref است، این ابزار به شما می گوید رتبه بندی برای کدام کلمات کلیدی راحت تر است و سپس کلمات کلیدی مرتبط را پیشنهاد می کند.

اما استفاده از این دو ابزار به تنهایی کافی نیست، بنابراین ما از ابزار سوم یعنی LongTailPro نیز کمک می گیریم.

آمارهای دریافتی با ابزار LongTailPro شامل مواردی مانند دامنه هایی است که به سایت شما پیوند داده شده اند، URL های فهرست شده، تعداد لینک های داخلی و غیره.

اکنون که ابزارهای مختلف و نتایجی که ارائه می دهند را معرفی کردیم، زمان آن رسیده است که تاریخچه SERP را برای کلمات کلیدی مرتبط بررسی کنیم.

بررسی تاریخچه SERP نشان می دهد که گوگل با نتایجی که برای آن کلمه کلیدی نشان می دهد چقدر راحت است.

نتیجه تحقیق کلیدواژه:

همانطور که اکنون می بینید، رتبه بندی کلمات کلیدی به زمان، تلاش و هزینه نیاز دارد.

اما آنچه ارائه شد دقیقاً نحوه انجام تحقیقاتی است که در مسابقات متوسط ​​و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد.

اطلاعات به دست آمده به شما می گوید که آیا کلمه کلیدی ارزش رتبه بندی را دارد یا خیر.

البته، شما نمی خواهید در ابتدای کار خود در مقابل وب سایت های بزرگ و قوی قرار بگیرید.

به طور کلی، اگر تازه کار هستید، توصیه می کنیم برای کلمات کلیدی کم رقابت، دم بلند و مترادف بهینه سازی کنید.

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

جون ما روی یکی کلیک کن!

میانگین نمرات 0 / 5. تعداد رای‌ها 0

دوست خوبم شما هنوز به ما رای ندادی!

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

Avatar for جواد میرزایی

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران -عاشق یادگیری به خصوص در زمینه دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر در زمینه های -طراحی سایت -SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو -تولید محتوا-کپی رایتر -لینک سازی برای سایت ها از هر نوعی -تجزیه و تحلیل تخصصی رقبا در زمینه SEO-بازاریابی الکترونیکی و خیلی کارهای دیگر در این زمینه فعالیت می کنم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *