مثلث برمودای گوگل

مثلث برمودای گوگل


زمان مطالعه: 2 دقیقه
5
(1)

مثلث برمودای گوگل

سیستم های رتبه بندی اکنون در سطح وسیعی از تمام زبان ها پشتیبانی می کنند. این تحولات از جایی جدی تر شد که سیستم رتبه بندی محتوای مفید بطور کامل روی کار آمد و آتش آن با آپدیت لینک اسپم افروخته تر شد. هرچند پروداکت رویو بدنبال تجربه عمیق افراد و نوشتن محتوای دست اول است، باید ببینیم در صورت ورود به وب فارسی، چه بر سر محتوای سایت های فروشگاهی خواهد آمد.

الگوریتم پروداکت رویو به محتوایی اشاره دارد که بجای نوشتن یک متن ساده با معرفی خلاصه چند محصول، تحقیقات عمیق و داده های بصری را برای مخاطبین به اشتراک می گذارد. گوگل با این الگوریتم به مقالاتی که بدین شکل نوشته باشند، رتبه بهتری می دهد.

حتوای پروداکت رویو – product review content به شرح محصولی اشاره دارد که تجزیه و تحلیل دقیق و تحقیقات واقعی را مبنی قرار داده و بدست متخصصان علاقه مند که موضوع را بخوبی می شناسند نوشته می شود. به بیان دیگر این شاخص می گوید آیا محتوای شما تجربه واقعی استفاده از یک محصول را در خود جای داده است؟ یا بازدید واقعی از یک مکان یا چیزیکه یک شخص بصورت منحصر بفرد تجربه کرده است؟ استفاده از المان های بصری مانند کلیپ، صوت و تصاویر با کیفیت بی نهایت در سنجش این نوع محتوا تاثیر گذار است.

سیستم رتبه بندی helpful content بر خلاف سایر سیستم های مشابه گوگل بر مبنی وزن محتوای مفید و غیر مفید بر روی کل سایت تاثیر می گذارد. HCU از پایپ لاین های مختلف، سیگنال های گوناگونی را برای ارزیابی آنچه که محتوای بی کیفیت نامیده می شود بکار می برد. آپدیت محتوای مفید به مخاطب این اطمینان را می دهد که محتوایی منطبق با خواسته های شان را دریافت می کنند.

لینک اسپم نیز بر روی سیستم های جستجوی گوگل نشست تا به کمک سیستم رتبه بندی SpamBrain با لینک سازی غیرطبیعی و اسپم و سایت های فروش و عرضه لینک و سایت هایی که لینک اسپم دریافت می کنند مبارزه و تاثیر تمام لینک ها را در سطح وسیعی از وب باطل کند. سیستم رتبه بندی SpamBrain به عنوان یک هوش مصنوعی فعال شناسایی لینک های اسپم، برای اولین بار مستقیما می تواند سایت هایی که لینک می فروشند و سایت هایی که لینک از آنها خریده اند را شناسایی کند. لینک اسپم بدنبال صفحاتی خواهد بود که نتنها لایق رتبه بندی در نتایج جستجو نیستند بلکه هیچ محتوای قابل توجهی هم برای مخاطبین خود ندارند، اما سعی می کنند با پرداخت هزینه، صفحات بی ارزش خود را برای موتورهای جستجو به عنوان صفحات ارزشمند جلوه دهند.

تا این لحظه، بروزرسانی لینک اسپم و سیستم رتبه بندی محتوای مفید بر روی وب فارسی نشسته است و مسیر تکامل بر این زبان را باسرعت طی می کند. ما می توانیم عینک خوش بینی و حاشا را همچنان بر چشم داشته باشیم اما این موتور جستجو فاکتورها و شاخص هایی را برای تجربه ناب یک کاربر مدنظر قرار می دهد که بعضا از آنها اطلاع هم نداریم. هرچند فکر می کردیم سیستم رتبه بندی HCU شاید تا سال ها گریبان وب فارسی را نگیرد، اما حالا اینجاست و سیستم رتبه بندی Product Review نیز از آنچه که تصور می کردیم، به ما نزدیک تر شده است.

واژه مثلث برمودا اشاره به ناپدید شدن هواپیماهایی دارد که در منطقه ای به همین نام در اقیانوس اطلس شمالی از صفحه رادار خارج می شدند. سیستم ها و بروزرسانی های این مثلث بقدری اهمیت دارند که می توانند در صورت عدم ارزیابی یک صفحه به عنوان محتوای ارزشمند و کارآمد، آن را بطور کامل از صفحه نتایج ناپدید سازند.

 

این مطلب چقدر برای شما مفید بود؟

جون ما روی یکی کلیک کن!

میانگین نمرات 5 / 5. تعداد رای‌ها 1

دوست خوبم شما هنوز به ما رای ندادی!

جواد میرزاییمشاهده نوشته ها

Avatar for جواد میرزایی

سلام دوستان جواد میرزایی هستم کارشناسی ارشد مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک دانشگاه تهران -عاشق یادگیری به خصوص در زمینه دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر در زمینه های -طراحی سایت -SEO یا بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو -تولید محتوا-کپی رایتر -لینک سازی برای سایت ها از هر نوعی -تجزیه و تحلیل تخصصی رقبا در زمینه SEO-بازاریابی الکترونیکی و خیلی کارهای دیگر در این زمینه فعالیت می کنم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *